850/x70 Tips op Marktplaats/eBay/etc.

Gestart door mehn, 31-07-2012 10:38:13

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: elianmars op 17-01-2014 09:12:00
Citaat van: Dirk342 op 17-01-2014 00:04:08
Wat mij verbaasd en ook meteen flink ergert.....

Wij lopen MP volk te veroordelen en niemand hier (op een aantal uitzonderingen, waar wij gelukkig zelf onder vallen) is anders;

-Mensen gaan bij een auto kijken, zonder knaken op zak, en houden de verkoper volstrekt onnodig bezig
-Mensen gaan overbieden, terwijl ze weten dat de auto verkocht is, en trekken de keutel terug
-Mensen smoezen over 'geen tijd en moeilijk', als dat zo is ga je niet serieus voor een auto kijken.

Al bovenstaande dingen verwacht je van MP volk, maar niet van mede-forummers en toch gebeurt het dagelijks meerdere malen.

Man, wat kan ik daar pissig over worden.  Als je interesse in een auto hebt, zorg je dat je keiharde knaken hebt en geen praatjes en je gaat dat ding gewoon halen zonder tig posts hierover te wijten, met allerlei domme onzin.  Dom gelul allemaal !!

Dirk, als het gedeelte, wat ik rood heb gemaakt, een reactie op mijn post (die ik inmiddels heb verwijderd) is, zie mijn pb.
Er was hier op het forum wel gezegd dat de wagen verkocht zou zijn, maar in de advertentie zelf stond daar niks over in. Ook stond er geen gereserveerd bij. Het lijkt me dan dat een ieder dan vrij is om te bieden.
Marcel, ook mede daardoor ja.....  En zie dan ook het punt wat ik je geantwoord heb.  Waarom (meer) bieden als er geen geld / tijd is ?  Waar ben je dan mee bezig, snap dat gewoon niet.....

kulk

Dat is een beetje raar ja.

Het is natuurlijk heel fijn dat sommige forummers willen gaan kijken voor een auto om vervolgens op het forum je bevindingen te plaatsen, dat is handig.
Misschien is het een goed idee om dit mede te delen aan de verkoper?
Dus dat je tegen de verkoper zegt dat je even naar de auto wilt kijken 'namens' het forum maar dat je geen intentie hebt om de auto te kopen,
dan kan de verkoper zelf beslissen of hij daar tijd en zin in heeft.
Gewoon eerlijk communiceren dus

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 17-01-2014 09:48:59
Citaat van: elianmars op 17-01-2014 09:12:00

Wij lopen MP volk te veroordelen en niemand hier (op een aantal uitzonderingen, waar wij gelukkig zelf onder vallen) is anders;

-Mensen gaan bij een auto kijken, zonder knaken op zak, en houden de verkoper volstrekt onnodig bezig
-Mensen gaan overbieden, terwijl ze weten dat de auto verkocht is, en trekken de keutel terug
-Mensen smoezen over 'geen tijd en moeilijk', als dat zo is ga je niet serieus voor een auto kijken.

Al bovenstaande dingen verwacht je van MP volk, maar niet van mede-forummers en toch gebeurt het dagelijks meerdere malen.

Man, wat kan ik daar pissig over worden.  Als je interesse in een auto hebt, zorg je dat je keiharde knaken hebt en geen praatjes en je gaat dat ding gewoon halen zonder tig posts hierover te wijten, met allerlei domme onzin.  Dom gelul allemaal !!

Dirk, als het gedeelte, wat ik rood heb gemaakt, een reactie op mijn post (die ik inmiddels heb verwijderd) is, zie mijn pb.
Er was hier op het forum wel gezegd dat de wagen verkocht zou zijn, maar in de advertentie zelf stond daar niks over in. Ook stond er geen gereserveerd bij. Het lijkt me dan dat een ieder dan vrij is om te bieden.
Marcel, ook mede daardoor ja.....  En zie dan ook het punt wat ik je geantwoord heb.  Waarom (meer) bieden als er geen geld / tijd is ?  Waar ben je dan mee bezig, snap dat gewoon niet.....

Ok, dan maar even hier reageren, i.p.v. via pb.
Ik heb er zelf op het moment geen geld voor. Tijd niet, omdat ik op het moment met mijn gezondheid loop te tobben en 's avonds niet kan klussen.
"De klusgroep" heeft er echter wel tijd en geld voor. Deze wagen stond voor een schijtprijs te koop en daar valt best wat winst uit te halen.
Zolang er geen gereserveerd bij staat, is ieder vrij om te bieden. Ik had 850 geboden en had de wagen voor dat geld mogen ophalen. Dat had voor "de klusgroep" geen enkel probleem geweest. Als ik mijn aandeel had betaald, had ik niet de volle 850 euro hoeven betalen, maar er toch nog wat centen aan kunnen verdienen. Die kan ik goed gebruiken.

Ik vond het niet fair tegenover jullie om de wagen voor jullie neus weg te kapen, dus heb mijn bod ingetrokken en het de verkoopster laten weten. Vond het ook niet eerlijk van de verkoopster dat ze de wagen aan mij wilde verkopen, terwijl deze blijkbaar al aan jullie was verkocht.

Dit vertel ik netjes op het forum en word dan "aangevallen". Dat vind ik jammer.

Rob850turbo

marktplaats biedingen vind ik onzin , een verkoper heeft er toch niets aan , of ongezien kopen , aftikken en mee nemen  of gaan kijken , rijden en het geld op zak hebben.

alle andere vind ik time wasters

grijzev70tdi

Ook dit is simpel uit te leggen. Maatje van mij had gebelt (geen forumlid!!) voor wat info over de auto. Auto was nog gewoon te koop volgens de verkoper (man of vrouw weet ik niet, heb me er zelf niet mee bemoeid) Dit was
een dikke dag later dan dat jullie op het forum hadden geknalt dat hij naar jullie ging. Dat is wat ik ook tegen mijn maatje zei. Dus hebben het er ook bij gelaten. Plus dat we geen tijd hadden om die kan top te gaan, net zo goed als jullie dat dezelfde dag niet konden! En die knaken waren er wel, anders gaat hij niet bellen.

Lijkt me toch een duidelijk verhaal
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70geRwin

Zo verkoop ik ook op mp. Eerste met geld aan de deur is de koper.
Alleen meld ik dat wel altijd netjes.

UserID6342

Ik zal het allemaal wel niet snappen en er te dom er voor zijn.....

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je een auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 17-01-2014 10:56:35
Ik zal het allemaal wel niet snappen en er te dom er voor zijn.....

Net zoals Rob zegt 'time wasters'....  Als je een auto wilt hebben na een tip hier, ga er naar toe met knaken in je zak en koop dat verrekte ding !  Al het andere wat er gebeurt is zonde van een ieders tijd en volstrekt kansloos in mijn ogen.

Jammer van deze reactie Dirk. Ik zal in het vervolg geen rekening meer houden met anderen en de wagen ophalen.

grijzev70tdi

Het is toch vreemd als iemand belt een dag nadat jullie hem ''gekocht'' hebben zegt dat hij nog gewoon te koop is?

En dat maatje van mij wist dat pas nadat ik het hem zei. Dat was een uur nadat hij had gebelt.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

beunmaat

Het is pas verkocht als het is opgehaald en betaald. Hoe vaak moet je niet iets vasthouden voor lui die er een paar dagen later omkomen en nooit meer wat van verneemt?

Johann

Citaat van: beunmaat op 17-01-2014 11:08:51lui die een paar dagen later omkomen en nooit meer wat van verneemt?

Is meestal zo toch?  :eusa_think:

Zijn wel veel programma's op TV over dat het wel eens anders gaat maar of je daar op zit te wachten...  ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

beunmaat

Citaat van: Johann op 17-01-2014 11:11:04
Citaat van: beunmaat op 17-01-2014 11:08:51lui die een paar dagen later omkomen en nooit meer wat van verneemt?

Is meestal zo toch?  :eusa_think:

Zijn wel veel programma's op TV over dat het wel eens anders gaat maar of je daar op zit te wachten...  ;D

Hahaha, ja zo kan ik het ook :P

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: beunmaat op 17-01-2014 11:08:51
Het is pas verkocht als het is opgehaald en betaald. Hoe vaak moet je niet iets vasthouden voor lui die er een paar dagen later omkomen en nooit meer wat van verneemt?

Nee hoor, hij is verkocht als er een akkoord is tussen koper en verkoper. Als jij een prijs biedt aan de verkoper zonder voorbehoud en hij verklaart telefonisch of per e-mail daarmee akkoord te zijn, is de auto verkocht. Dan pas ontstaat er betalingsverplichting.

Dat zijn de principes volgens het boekje dus. In de praktijk kun je dit niet afdwingen, zeker niet als alles mondeling gebeurt. Is nauwelijks te bewijzen. Met een e-mail in de hand sta je al wat sterker, maar dan nog blijft het lastig natuurlijk.

Wat dat betreft wordt er wat afgerotzooid rond Marktplaats.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Bouke

Marcel heeft de auto uit beleefdheid niet gekocht omdat hij er achter kwam dat er iemand van het forum( maakt niet uit wie)de auto wilde kopen/ gekocht zouhebben. Dat lijkt mij erg nobel, maar dat wordt hier niet erg ge waardeerd en dat vind ik zeer jammer