Bekleding op dashboard raakt los

Gestart door henknoordhuis, 02-08-2012 21:53:03

Vorige topic - Volgende topic

henknoordhuis

Voor mijn 96-er 855 heb ik een vraagje over reparatie van het dashboard.

De bekleding van de bovenkant van het dashboard gaat los bij de bovenkant van het handschoenenkastje. Daar komt het zachte deel los van de harde schaal en krult een beetje naar voren. Ziet er niet mooi uit en ik verwacht dat het verder gaat als ik er niets aan doe.

Heeft iemand dit wel eens bij de kop gehad? Hoe kan ik dit het beste repareren? Bison kit? 10-secondenlijm?

henry classic v70

Ik denk dat je voor een paar tientjes een mooi bovendekje hebt, met lijm etc. blijf je het gerepareerde zien...
Bovendek demonteren is niet moeilijk, hier is een fotoreportage (met dank aan Mehn) van demontage
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting.html
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

850 T5 Freak

Ik heb dat aan de zijkant van het dashboard dat deze los begint te komen. Misschien toch met spray lijm of iets proberen  :eusa_think: heb je er 1 met airbag voor passagiers of dat niet?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

peteRRR

Je kan het ook nog proberen te lijmen en te nieten,...scheur een beetje open trekken en daar waar er gelijmd gaat worden een schuurpapiertje er door heen ( goed bij de randen )
bizontix smeer je met een kwastje aan beide kanten in en even laten drogen en dan het spul aandrukken in de natuurlijke form,gelijk daar achteraan met een handnieter de randen
af nieten zo dat je ze niet ziet zitten.

Zo,n ding,...

Kan ook een goedkopere ( als de nietjes maar lang genoeg zijn )

Groet.

Oh ja ook voor het lijmen goed ontvetten met wasbenzine.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Citaat van: 850 T5 Freak op 02-08-2012 22:16:46
Ik heb dat aan de zijkant van het dashboard dat deze los begint te komen. Misschien toch met spray lijm of iets proberen  :eusa_think: heb je er 1 met airbag voor passagiers of dat niet?

Als je bedoeld onder de ventilatie roosters aan de kop z,n kanten zo min mogelijk lijm gebruiken,dat dunne skai gaat branden door te veel lijm en gaat dan nog eens uitzetten/lubberen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Piet

Citaat van: henry classic v70 op 02-08-2012 22:08:15
Ik denk dat je voor een paar tientjes een mooi bovendekje hebt, met lijm etc. blijf je het gerepareerde zien...
Bovendek demonteren is niet moeilijk, hier is een fotoreportage (met dank aan Mehn) van demontage
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting.html

Probleem met een ander dek is dat die waarschijnlijk ook gaat krullen binnenkort..
Ik heb het vorig jaar met bisontix en met lijmklemmen, klemmen tussen 2 latjes gedaan, zit tot op heden nog goed.

P.s. Dekje moet er dan evenzogoed wel af.