Olielekkage

Gestart door MarkD, 03-08-2012 08:46:53

Vorige topic - Volgende topic

MarkD

Hallo luitjes,

Twee dagen terug mijn distributieriem laten vervangen. (2.5tdi 1996, 455.000 km)
Nu merk ik dat aan de distributiezijde er olie lekt.
Ook de bij de kleppendekselpakking lekt er olie, dus deze zal ik in ieder geval vandaag vervangen.

Op de distributieriem zelf zit ook olie. Nu lees ik dat het eventueel en keerkring of de pakking van de oliepijpleiding zou kunnen zijn. Iemand enig idee?

Groet,  Mark

wietseschuiling

:)
Heb het zelfde gehad na distrb wissel, dacht ook de krukaskeering.
Maar nee er zit een plaatje achter de poelie en die hadden ze niet goed
vast gezet. Lekte behoorlijk.
Kijk daar eerst maar eens naar. Die keering moet je natuurlijk altijd vervangen
bij een distrb wissel. Zijn de kosten niet.

Gr Wietse :)
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

KIM

Vervang je D-riem ook maar. Die zijn niet zo goed bestand tegen olie...

hathü

Dat is zuur, moet waarschijnlijk je hele distributiegebeuren er weer af. Hopelijkvoor jouw  is het een gevalletje garantie.

MarkD

Hoi,

Olie lijkt van 'boven' te komen, dus niet van de poelie. Ik zal hier straks natuurlijk ook naar kijken.
Is moeilijk te zien omdat er achter het nokkenas tandwiel( ik noem het maar even zo) nog een afdekplaatje zit. Om deze weg te halen zal het tandwiel eraf moeten. Kleppendekselpakking lekt overigens ook behoorlijk. Deksel zit goed vast maar ik zie overal rondom olie tussendoor komen.

D wissel is overigens door erkend bedrijf gedaan, dus mochten er fouten gemaakt zijn kan ik ze altijd nog aansprakelijk stellen.

Ik ga maar eens aan de slag.

Sbv

Als het gedaan is, dan zou ik er zelf niet aan gaan zitten, maar eerst contact opnemen met bedrijf wat de wissel gedaan heeft

MarkD

Inmiddels kleppendekselpakking vervangen en goed op zoek gegaan naar overige lekkage.
Achter de spanner van de multiriem zit een lek. Olie loopt er met een flinke straal uit.
De spanner is er natuurlijk afgeweest bij de D- riem wissel. Morgen maar eens langs de garage die de wissel uitgevoerd heeft. Wat zit er achter de spanner dat zo een lekkage kan veroorzaken, ik dacht dat deze gewoon op het blok zat zonder er echt 'in' te gaan.

Onderkant van de auto ziet er inmiddels als en olieramp uit, scheelt wel weer tectyleren van de winter :eusa_shifty:

MarkD

Hallo,

Probleem opgelost. Met was vergeten de plaat achter de poeli goed vast te zetten, net als Wietse aangegeven had. Sterker nog men was zelfs een boutje vergeten.
Op naar 120. 000 roffelende kilometers voor de volgende wissel.
Dank voor jullie reacties!

Mark

hathü

Das mooi, niet mooi dat ze zo iets vergeten.

wietseschuiling

:)

Gebeurd dus wel vaker lijkt het, is toch wel slordig
van de monteurs.
Mooi dat het is opgelost, zo zie je dit forum is gewoon geweldig.  ;D ;)

Gr Wietse :)
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt