Vliegtuig spotten Schiphol --> waar?

Gestart door Kingfisher, 02-08-2012 14:29:28

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Citaat van: innocenti op 08-09-2012 18:52:23
Mooie plek. Daar stond ik gister ook met vrouw en zoon op de terugweg van vakantie in Julianadorp. Ideale tussenstop.

Heb je ook n A380 gespot? Land dagelijks rond 1330.

A380 komt hier elke dag over het huis  :eusa_dance:
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

Is inderdaad een mooie plek en ook makkelijk te bereiken; zoals Ben al aangaf op de A9 afslag lang parkeren nemen dan kom je er langs rijden..
Knoopie wist een nog betere plek waar de grotere vliegtuigen opstijgen en landen, daar de volgende keer maar eens kijken. Was trouwens gezellig en leuk om weer eens een forummer tegen te komen en leuke gesprekken te voeren, doen we nog eens vaker Richard ;) (ben trouwens heel benieuwd hoe jouw foto's zijn geworden..)

Ook kwamen we voormalig Sandstone bezitter Spitsrijder (Menno) tegen in z'n Lupo, hij stopte toen wij bij onze V70's nog wat stonden te praten.... volgens mij blijft ook bij Menno het virus nog aanwezig ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Henk855

Citaat van: henry classic v70 op 08-09-2012 20:14:22
Is inderdaad een mooie plek en ook makkelijk te bereiken; zoals Ben al aangaf op de A9 afslag lang parkeren nemen dan kom je er langs rijden..
Knoopie wist een nog betere plek waar de grotere vliegtuigen opstijgen en landen, daar de volgende keer maar eens kijken. Was trouwens gezellig en leuk om weer eens een forummer tegen te komen en leuke gesprekken te voeren, doen we nog eens vaker Richard ;) (ben trouwens heel benieuwd hoe jouw foto's zijn geworden..)

Ook kwamen we voormalig Sandstone bezitter Spitsrijder (Menno) tegen in z'n Lupo, hij stopte toen wij bij onze V70's nog wat stonden te praten.... volgens mij blijft ook bij Menno het virus nog aanwezig ;D

Ga hier maar eens staan tussen 13:00 en 13:30 als de A380 binnen komt, man wat is ie dan groot. Voldoende parkeerplaats en een prachtig zicht op de binnenkomende vliegtuigen.

Hoofdweg kruising Tweeduizend El in Lijnden. Op TomTom navigeren naar Lijnden en adres Tweeduizend El.

855R

henry classic v70

Is dat het begin van de Polderbaan?

Henk855

Citaat van: henry classic v70 op 08-09-2012 20:51:24
Is dat het begin van de Polderbaan?

Dit is aan de kop van de Zwanenburgbaan, mooi uitzicht op alles wat binnen komt en in de landing geen hekken voor je neus. Vliegtuigen op maximaal 80 meter hoogte over je heen.
855R

wouter1220

Buitenveldertbaan is nu veel in gebruik vanwege de sluiting van de aalsmeerbaan... Voor de mensen die geen zin hebben
om helemaal naar de polderbaan te rijden.

wouter1220

Citaat van: Henk855 op 08-09-2012 20:40:01
Ga hier maar eens staan tussen 13:00 en 13:30 als de A380 binnen komt, man wat is ie dan groot.

En LEEE-LUK

Henk855

Nee leeluk is ie niet ;D Groot wel :o

Baan gebruik is afhankelijk wat je wil zien de starts of landingen, persoonlijk vind ik de landingen erg gaaf zeker als er een straffe wind staat een een kist gewoon dwars op de wind land en pas 40 meter boven de baan recht gezet wordt. Als we zelf vliegen dan hebben we soms ook momenten dat we het vliegtuig dwars zetten en zo tegen de zijwind in dalen tot enkele meters boven het landingsveld voor we hem recht zetten op de baan. Altijd spannend!

Baangebruik op Schiphol wisselt continue en op deze site, ik had hem al eerder gemeld, wordt het actuele gebruik gemeld met een vertraging van ongeveer tien minuten.

http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
855R

henry classic v70

knoopie

Vandaag Henry ontmoet  bij de Mac op schiphol.
was inderdaad hartstikke leuk gezellig gekletst tijd vloog letterlijk voorbij.

Ben later nog naar een ander plekje geweest op aanraden van mr.  :police:
Dit was een klein stukje terug, ben de hele middag daar geweest nadat Henry
weer terug gegaan was. Drie kwartier met meneer agent gesproken over spottersplekjes ,vliegtuigen, gebeurtenissen die hij j.l heeft meegemaakt.

Henry die ene foto van jou is echt hilarisch!

Heb ook nog wat foto's gemaakt o.a van die A-380. Deze vertrok helaas via de Polderbaan en niet via de Kaagbaan waar ik eigenlijk op gehoopt had, volgende keer beter!

Kleine impressie:

henry classic v70

Zijn mooie plaatjes geworden Richard, vooral de laatste..
Heb het plaatje waar jij aan het fotograferen bent iets aangepast... de lantaarnpaal stond in de weg :D

elianmars

Eerste en laatste zijn erg mooi, Ries!  8)

spitsrijder

Citaat van: henry classic v70 op 08-09-2012 20:14:22

Altijd weer leuk mooie V70's te zien van forum leden. Sandstone blijft een mooie kleur, maar die van Richard stond er ook mooi bij! leuk je weer even gezien te hebben Henry, jammer dat ik aan het werk moest, anders was ik nog wat langer gebleven. Wat betreft het virus.... inderdaad 't is er nog wel, maar ja, nu even andere prioriteiten. Als er weer eentje in 't "ploatje" past komt 'ie er zeker weer want ik mis 'm wel!

Groet, Menno.

Ben

Voor wie vliegtuigen leuk vindt: www.atcbox.com.
Als je goldmember wordt zie je veel meer. Kost eenmalig een bedrag naar draagkracht.

henry classic v70

Citaat van: spitsrijder op 09-09-2012 13:53:29
Altijd weer leuk mooie V70's te zien van forum leden. Sandstone blijft een mooie kleur, maar die van Richard stond er ook mooi bij! leuk je weer even gezien te hebben Henry, jammer dat ik aan het werk moest, anders was ik nog wat langer gebleven. Wat betreft het virus.... inderdaad 't is er nog wel, maar ja, nu even andere prioriteiten. Als er weer eentje in 't "ploatje" past komt 'ie er zeker weer want ik mis 'm wel!

Groet, Menno.

't Was inderdaad wat kort maar zeker leuk Menno.
Als je dit topic in de gaten houdt kom je zeker meerdere forummers tegen in de buurt van Schiphol, ik ga er in ieder geval regelmatig heen... misschien dat 't ook in jouw agenda past (drinken we een bakkie)