V70 TDI niet uit kunnen lezen

Gestart door MacMouse, 03-08-2012 11:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Ik kan het me niet voorstellen dat de auto niet uit te lezen is door dealer. Al bij andere dealer geweest ?

GringoV70

Even een schopje omhoog.
Mijn V70 2,5d uit 1999 is ook niet uit te lezen.
De dealer Harry Arendsen in Hengelo zegt dat die geen verbinding kan maken.
Storingslampje van de motor brand ook en hij zit duidelijk in de noodloop.
Wat is er aan te doen dat hij uitgelezen kan worden.
Of welke dealer kan het wel?
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

arjenT5R

Citaat van: GringoV70 op 08-07-2017 18:35:16
Even een schopje omhoog.
Mijn V70 2,5d uit 1999 is ook niet uit te lezen.
De dealer Harry Arendsen in Hengelo zegt dat die geen verbinding kan maken.
Storingslampje van de motor brand ook en hij zit duidelijk in de noodloop.
Wat is er aan te doen dat hij uitgelezen kan worden.
Of welke dealer kan het wel?

Ben niet zo thuis in TDI's uitlezen hoor maar kun je niet met de universele tool een eind komen?
Dus gewoon met obd 2 kabel en universeel uitleestool?
Of anders met brick diag en of vol fcr?

Vast een forummer in de buurt die s wat kan proberen?

suc6
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

SB T-5R

Je mag eens bij mij komen proberen.
Heb vida, Delphi, brick diag, vol fcr

Met universele software even goed kijken of je msa 15.7 of 15.8 selecteert.
Ik geloof dat de canbus auto msa 15.8 is.


UserID6342

Vaak / meestal als of Vida of een ander programma geen verbinding kan maken, is de K-line vanaf ECU naar de OBD stekker onderbroken/kapot.  Dit gebeurt bij de x70's zeer regelmatig en heb er hier al meerdere gehad waarbij je eerst deze draad moet vervangen en je 'm daarna wel gewoon kunt uitlezen....  Laat die kabel dus vanaf je ECU voet naar de OBD-stekker binnen gewoon goed controleren of meteen vervangen.

GringoV70

SB T-5R, bedankt voor het aanbod alvast.
Ik ga denk eerst maar eens proberen wat Dirk zegt, dat lijkt mij het meest makkelijke om thuis te doen.
De K-line gaat die rechtstreeks van de OBD stekker naar de ECU of zit daar iets tussen?
Anders ga ik deze kabel eens doormeten om te kijken of deze onderbroken is.
Enig idee welke pin ik daarvoor op de stekker en ECU moet hebben?
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

UserID6342

#36
Gaat idd rechtstreeks naar de ECU voet toe en terug naar de OBD stekker in de tunnelbak.
Op de OBD stekker is het pen 7, ECU weet ik zo niet uit mijn hoofd bij een diesel.

GringoV70

Ik dacht vandaag even rustig te kijken naar de K-line.
Bij de obd stekker is dit geen probleem.
Maar bij de ECU valt dit toch aardig tegen.
En dan met name het verwijderen van de ECU.
Is dat zonder speciaal gereedschap ook te doen?

Verder zat ik te denken.
Is het ook mogelijk om de ECU in een andere te zetten en dan uit te lezen?
Afgezien van het feit dat de auto dan waarschijnlijk niet zal starten vanwege de startblokkering.
Ik heb nog een V70 2,5d uut 2000 en die is wel gewoon uit te lezen.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

SB T-5R

Er is een speciaal gereedschap op dat type ecu te verwijderen.