Olieverlies en rood lampje koelsysteem

Gestart door Martinweevers, 04-08-2012 20:58:40

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stefanhuijser

Als je de bouten van de radiateur los hebt kunne ruimte maken en de condensor van de airco losmaken.

Deze lekker laten hangen en de radiateur er uit pakken.

Zal even kijken voor je of ik nog een foto heb!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

stefanhuijser

Heb helaas alleen maar foto's waarbij de radiateur alweer op zijn plek hangt..

Gr. Stefan

Martinweevers

Het is gelukt hoor bedankt alleen moest wel 2 bouten doorzagen 1 van de ophanging en de ander linksonder waar ook de steun van de aircoslang zijde rest ging makkelijk los alleen de andere ophangingsbout brak ik bij bij de eerste kracht op de ratel al gelijk af. Nu ben ik bij de garage waar ik de radiateur vandaan heb de ANWB tegen gekomen heb met de man staan praten en die heeft aangeboden mij morgen te komen helpen met erin zetten en afvullen van de radiateur aangezien ik ook nog lid ben was dit geen enkel probleem de man zei bel maar eff naar Nederland en noem mijn naam maar dan kom ik je helpen ermee dus zogezegd zo gedaan dus nu komt die man morgen met allemaal goed gereedschap niet dat knutselkoffertje wat ik bij me heb die mijn vrouw trouwens thuis wou laten ivm ruimte voor de vakantierommel ( blij dat ik niet naar mijn vrouw heb geluisterd )  ;D hij heeft ook nieuwe klemmen bij zich dus dat gaat morgen goed komenals alles gebeurt is laat ik het weten en als ik thuis ben zet ik ook foto's erop van alles

volvobug

Mooi zo, fijn ook dat je die anwb man tegen het lijf bent gelopen.

The Demon

Gelukkig zijn de meeste ANWB'ers ook autoliefhebbers  :eusa_clap:

Ik ga nooit op vakantie zonder een (redelijk) goed gevulde gereedschapskist, ik heb geen zin om uren op hulp te wachten als ik het zelf op kan lossen.
Dan neemt Thea maar geen beautycase/koffer mee, ze is mooi genoeg zoals ze is  ;).

Groet,
The Demon.

Martinweevers

Zo denk ik er ook over demon hahaha ik heb gelukkig ook al veel zelf kunnen doen dankzij gereedschapskoffer en dit forum mijn dank daarvoor het installeren van de nieuwe radiator zal ik ook kunnen maar vind het toch een fijn idee dat er een anwber bij komt die heeft er toch meer verstand van als ikzelf en die heeft alles bij de hand in de auto

stefanhuijser

Absoluut waar! En daarnaast, je betaald je lidmaatschap niet voor niets...

Succes en hou ons op de hoogte!

Gr. Stefan

Martinweevers

Doe ik zeker en bedankt allen !!  :eusa_clap:

Martinweevers

ANWB is er weer vandoor auto doet het weer radiateur en alle luchttoebehoren en slangen en vloerplank zitten weer op hun plek eff emmertje sop erlangs en hij blinkt weer bedankt alle voor jullie hulp !

V70geRwin

Netjes hoor, fijne vakantie nog en goede thuisreis!

volvobug

Mooi, fijne vakantie verder. Vergeet niet het oliepeil nog eens te controleren, je begin tenslotte over koelvloeistof en olie met dit topic  ;)

Martinweevers

V70geRwin

Citaat van: Martinweevers op 10-08-2012 14:52:00
Olie check doe ik ook nog

als je normaal vaak korte ritjes maakt en dan een lange hete rit zie je vaak het oliepeil ineens zakken.
in de korte ritjes komt er vaak toch wat vocht in de olie die je er dan met een lange rit uit verdampt.
dit is normaal gedrag en kan verklaren waarom je pijl ineens zakte.

Martinweevers

Ok man bedankt dat zou het IND kunnen verklaren rij normaal niet meer dan 100 km per dag