remschijven /remblokken

Gestart door gerritjan, 05-08-2012 13:00:00

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

Ik weet het ,is al een hoop over geschreven maar toch nog even een vraag hierover.
Remschijven voor imi , wat moet ik daar ongeveer voor rekenen hetzelfde voor de remblokken?
En hoeveel tijd ben ik hervoor kwijt om het te monteren?
Het gaat me alleen voor een vergelijking.

gerritjan
ger

thuur

Reken op een hoop gepiep en kromtrekken en een paar tientjes lagere uitgaven. Qua montage is het evenveel tijd.

Gr 8)

-D©©©L-

Goedkope "imi" kan problemen geven. "imi" van Brembo of ATE is gelijkwaarig aan, zoniet beter dan origineel.

Lindert Bogers

Bezuinig niet op Remmen  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Koop gewoon Bosch / ATE / Zimmerman / EBC. Chinezen piepen  ;D

gerritjan

Nou bezuinigen doe ik niet , maar de garage die dit doet daar vroeg ik aan of ze, originele of imi onderzetten.
Dus zodoende , maar ik vraag nog wel effe wat voor een merk het word.

Zal allemaal goedkomen  ;D

Gerritjan
ger

Sbv

Citaat van: gerritjan op 06-08-2012 14:57:50
Nou bezuinigen doe ik niet , maar de garage die dit doet daar vroeg ik aan of ze, originele of imi onderzetten.
Dus zodoende , maar ik vraag nog wel effe wat voor een merk het word.

Zal allemaal goedkomen  ;D

Gerritjan
Lijkt me dat jij als klant bepaald wat je eronder wilt hebben

gerritjan

Zekers , maar geen originele ;D daar rij ik veel te weinig voor [6000km per jaar]  ;D enne ik ben een zeer rustige rijder en zuunig op mijn materiaal :eusa_dance:
ger

UserID6342

Zou er origineel onderzetten, zeker bij een 850 / x70.  Net wat Thuur zegt voor die paar tientjes (hooguit) verschil wil je het ge-etter niet hebben met die imi-zooi.

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 06-08-2012 16:56:46
Zou er origineel onderzetten, zeker bij een 850 / x70.  Net wat Thuur zegt voor die paar tientjes (hooguit) verschil wil je het ge-etter niet hebben met die imi-zooi.
Sluit me helemaal bij Dirk aan. Gewoon origineel spul, dan ben je klaar,. of je nu veel of weinig rijdt. Remmen moet je helaas wel eens

henry classic v70

Laat ik het zo zeggen; originele schijven zijn een paar tientjes duurder, hoelang gaan deze gemiddeld mee... laat 't eens 120dkm zijn en bij jou misschien nog wel langer omdat je (net als ik) een rustige rijder bent. Voor die paar tientjes meer zou ik niets geen geklooi willen met piepende remmen of kromme schijven..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

gerritjan

De tijd zal het leren, het is net of er geen goede imi,s meer gemaakt worden als ik dit zo lees.
Ik denk dat het linker voetje ook veel bijdraagt over hoelang en hoe snel ze krom worden.

Nogmaals volgend jaar kom ik er wel effe op terug ;D

Maak me er niet zo druk om , alles komt goed  :eusa_dance:

Zaak gesloten zal ik maar zeggen.

gr gerritjan
ger

MVeldhuis

rpakuypers

Citaat van: gerritjan op 06-08-2012 20:39:21
De tijd zal het leren, het is net of er geen goede imi,s meer gemaakt worden als ik dit zo lees.
Ik denk dat het linker voetje ook veel bijdraagt over hoelang en hoe snel ze krom worden.

Nogmaals volgend jaar kom ik er wel effe op terug ;D

Maak me er niet zo druk om , alles komt goed  :eusa_dance:

Zaak gesloten zal ik maar zeggen.

gr gerritjan

Ik heb onlangs alles bij VOMD besteld en dat scheelt toch meer dan een paar tientjes op origineel. De nieuwe blokken en schijven rondom op mijn 10V automaat gezet en ben heel benieuwd hoe lang het allemaal meegaat. Tot op heden prima remmen en geen gepiep ......... Mijn draagarmen zitten er alweer 5.000 km op en ondanks dat ik onlangs over "de slechtste weg van Europa" ben gereden zijn ze nog prima. Helaas heeft me dat wel een veerpootlager gekost  :-\

Groet,
Roger

MVeldhuis

Het is ook een beetje geluk hebben met goedkoop spul, ja het trilt en piept vaak maar het gaat ook wel eens goed.
Ik heb hier een auto staan die al 50k heeft gereden met schijven en blokken die voor 35,- incl verzenden van ebay af kwamen en het remt nog altijd prima.

gerritjan

kijk dat bedoel ik ,er zal ook wel rotzooi in omloop zijn.
Maar je kunt niet alles vergelijken met elkaar, ik heb er inmidddels nieuwe remschijven en blokken op liggen en een draagarm vernieuwd .
Dus hoop er weer effe tegenaan  te kunnen.

En over een jaar kom ik er wel achter of het een goede keuze was [was bij mijn vrouw ook een gok en is ook goed gekomen] ;D

groete gerritjan
ger