distributieriem

Gestart door willy w, 05-08-2012 21:06:41

Vorige topic - Volgende topic

willy w

mijn distriebutieriem breekt kan ik er zo een ander opzetten zonder probleem of moet ik nog ergens op letten
gr willem

grijzev70tdi

Ja kan best een nieuwe op... Na dat je de kop eraf hebt gehad, andere kleppen erin hebt gezet en als je geluk hebt je zuigers niet naar de knoppen zijn.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Henk855

Citaat van: willy w op 05-08-2012 21:06:41
mijn distriebutieriem breekt kan ik er zo een ander opzetten zonder probleem of moet ik nog ergens op letten
gr willem

Breekt ie of is hij gebroken?

Meer info is welkom, type, motor en bouwjaar.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Sbv

Handig die glazen bol dat je weet dat distributie riem gaat breken

willy w

Citaat van: Henk855 op 05-08-2012 21:15:07
Citaat van: willy w op 05-08-2012 21:06:41
gr willem

Breekt ie of is hij gebroken?

Meer info is welkom, type, motor en bouwjaar.

auto is van 1997 motorcode B5254S ik starte en hij brak

Henk855

Zomaar een andere riem er op is zeker geen optie. Wel zal er minder schade aan de motor zijn dan dat de riem gebroken was bij rijden.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

willy w

ik starte hem en hij brak stond in de garage en daar staat hij nog het is een s70 motorblok is een B5254s
ik weet niet of je daar wat mee kan

The Demon

Er zal toch echt wel wat interne schade zijn (kromme/beschadigde klep(pen)).
Dus er zit niets anders op dan de kop lichten ben ik bang.
Of je moet heeeeeeeeel veel mazzel gehad hebben, maar die kans is volgens mij kleiner dan het winnen van de staatsloterij.

Groet,
The Demon.

NinaPaul

Naar de sloop ermee, voor 800 euro heb je al een ander afgetrapte niet onderhouden 850 :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MVeldhuis

Bij starten gebroken dan heb je best kans dat er helemaal geen kleppen krom zijn, gewoon nieuwe riem erom een kijken hoe die loopt.

BBS

Cruciale vraag: Brak de riem tijdens het starten of liep de motor al stationair?

In het eerste geval zou je mazzel kunnen hebben en in het tweede geval heb je pech. ::)
Volvoloos....

Jack v

Citaat van: MVeldhuis op 05-08-2012 22:19:03
Bij starten gebroken dan heb je best kans dat er helemaal geen kleppen krom zijn, gewoon nieuwe riem erom een kijken hoe die loopt.
mee eens
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Citaat van: BBS op 05-08-2012 22:22:05
Cruciale vraag: Brak de riem tijdens het starten of liep de motor al stationair?

In het eerste geval zou je mazzel kunnen hebben en in het tweede geval heb je pech. ::)

Onzin

Thijs T5

Lindert Bogers

Probeer de krukas voorzicht rond te draaien, weerstand ?

Klep tegen zuiger kan, bij starten kan je geluk hebben dat de hydraulische klepstotters te weinig druk hebben en zodoende in drukken ipv drukken richting zuiger.

Benzine? Even bougie eruit en kijken of er wat gruis of stukjes liggen.......  ::)