Tankmeter doet het soms niet.

Gestart door dielie850, 07-08-2012 21:25:20

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Ik starte vanmiddag de auto bleef mijn tankmeter helemaal onder staan en het tanklampje brandde terwijl de tank helemaal vol is.
Ik heb dit al es vaker gehad en ook dat de tankmeter op en neer bleef gaan en het tanklampje knipperde.
De tankmeter kan het niet zijn want er zijn ondertussen wel 4 klokken in geweest.
Ik denk zelf aan de vlotter maar waarom dan af en toe en niet constant?

The Demon

Draadbreuk/los stekkertje ergens tussen de vlotter en de meter?

Groet,
The Demon.

dielie850

Citaat van: The Demon op 07-08-2012 21:53:47
Draadbreuk/los stekkertje ergens tussen de vlotter en de meter?

Groet,
The Demon.
Oke das een goeie probeer dat maar es te vinden dan :eusa_think:

big ben

dielie850

Citaat van: big ben op 08-08-2012 21:17:26
Staat het hier niet tussen :eusa_think:
Ik kan er helaas niks tussen vinden Ben.
Ik denk dat ik gewoon de vlotter es probeer uit de sloper.

JeffreyC

Wel eens bij een ander merk gehad dat de weerstandsdraad van de pomp/vlotter vervuild was. De vlotter kon gewoon normaal bewegen maar maakte geen goed contact waardoor er geen signaal naar de tank meter ging.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

dielie850

Citaat van: V70 2.5T op 08-08-2012 22:12:20
Wel eens bij een ander merk gehad dat de weerstandsdraad van de pomp/vlotter vervuild was. De vlotter kon gewoon normaal bewegen maar maakte geen goed contact waardoor er geen signaal naar de tank meter ging.
Oke dus de vlotter eruit pakken en even schoonmaken zou misschien ook kunnen helpen?
Ga ik dat es proberen ;)

snix

Heb ik ook wel eens. Als ik een klap op de klokken winkel geef is het weer goed. Springt de meter ineens omhoog :D

dielie850

Citaat van: snix op 10-08-2012 20:11:35
Heb ik ook wel eens. Als ik een klap op de klokken winkel geef is het weer goed. Springt de meter ineens omhoog :D
Heb ik ook al es gedaan heeft alleen geen zin.
Waar ik wel achter ben gekomen is dat de lampjes dat niet zo leuk vinden zon klap ;D