Even voorstellen: Lucas88

Gestart door Lucas88, 16-08-2012 12:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas88

Hallo allemaal,

Nou bij deze kom ik mij even voorstellen  ;D Ik ben sinds gisteravond trotse eigenaar van een 850 Sedan. Mijn eerste volvo! Had al wel wat rij ervaring in de 960 en 760 van mijn vader maar dan nu eindelijk een voor mezelf.
Maar eerst even een korte inleiding over waarom ik een volvo wou...

Begin dit jaar ben ik op het idee gekomen een tijdje in Zweden en Noorwegen te gaan vertoeven. Met behulp van vrijwilligerswerk mijn slaapplaats en eten te verdienen leek mij een erg leuke manier om wat meer van het noorden van Europa te zien; vooral Noorwegen trok mij heel veel.
Toen ik in februari begon te sparen dacht ik dat het een leuk idee was om dit met de auto te gaan doen. Ik heb toen een astra station uit 1996 gekocht. Deze heb ik vervolgens een half jaar intensief gebruikt voor de ritten naar mijn werk, in een half jaar ongeveer 13.000KM.

Op het laatste moment voordat ik ging leek het me toch leuker om me te verplaatsen met het openbaar vervoer.
Prima! Auto op MP en lekker met het vliegtuig/trein/bus op pad. 25 juni ben ik vertrokken naar mijn eerste plek in Zweden. Erg naar de zin gehad maar merkte al snel dat dat idee met het openbaar vervoer het niet zou gaan worden, een auto zou toch wel practisch zijn!

Nou zodoende ben ik nu dus 1,5 dag terug in NL om een (uiteraard, je zit toch in Zweden/Noorwegen) volvo te kopen.

Aantal potentiele aankopen uitgezocht en uiteindelijk bij deze 850 als eerste wezen kijken, die het ook geworden is.
De man van wie ik hem kocht heeft hem zelf ook gebruikt om mee te reizen en heeft er 4000KM mee door europa getrokken. Het grote voordeel is dat toen hij wegging hij hem een erg uitgebreidde beurt heeft gegeven zodat ik dat nu niet meer hoef te doen.
Wat hij er aan gedaan heeft: olie, oliefilter, brandstoffilter, bougies, vlamdover, nieuwe remklauw, remvloeistof, nieuwe thermostaat, uitgelijnd, airco beurt gegeven, nieuw luchtfilter, nieuwe KVS.

Verder ziet de auto (in mijn ogen) er voor zijn leeftijd en KM-stand ERG netjes uit van binnen en buiten. Allicht een klein deukje hier en daar maar geen vale lak of plekken waar de transparante lak eraf komt zetten oid.
Proefritje gemaakt en liep erg lekker, stijf geveerd in vergelijk met een 960 maar dat schijnt te kloppen.

Nou ik ben er erg blij mee en ga volgende week weer richting Zweden in deze beauty  ;D:
P.S.
Velgen heb ik er niet bij, zitten standaard LM 850 velgen onder (15 inch)





Julian

Welkom! Die auto heb ik tekoop zien staan. Velgen kon je bij de auto krijgen als je optijd was voordat ze verkocht waren, de velgen stonden los op marktplaats (andere advertentie)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Lucas88

Klopt, ze waren nu al weg. Komen toch winterbanden onder dus hoefde ze sowieso niet te hebben  :)

Fortissimo

welkom op de het forum en veel plezier met je roffel.