Het lampje wat aangeeft dat er een lampje niet werkt

Gestart door Dennis1974, 02-10-2012 07:07:56

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Citaat van: )()()sT op 02-10-2012 09:48:38
Dat was dus ook mijn eerste gedachte... Import 850's hebben dit vaak wel.

Nederlandse niet?

Dennis1974

Om nog terug te komen op het blijvend brandende lampje.... Het is opgelost!

Vorige week viel mij op dat sommige mensen wel opeens heel hard in de remmen moesten als ze achter mij reden. Een dag later reed per toeval mijn buurman achter mij en die melde mij dat mijn remlichten het over het algemeen NIET deden. Soms wel maar vaker niet.

Ik heb thuis direct alle lampen gecontroleerd, maar die waren goed. Gezien ik nog een set achterlichten had liggen heb ik daar de unit uitgehaald maar ook hier geen problemen. Wel viel idd direct op dat de remlichten qua werking een eigen leven leiden....soms doen ze het dus wel...en soms niet.

Tja wat is het dan? De remschakelaar was mijn eerste verdachte. Deze eronderuit gehaald en deze was behoorlijk vies.

De boel schoongemaakt. Ingespoten met contactspray en voilla....alles werkt weer zoals het hoort en...........Het lampje wat aangeeft dat er een lampje niet werkt gaat weer keurig na het starten uit!

Probleem van dit waarschuwingslampje zat hem dus in de remschakelaar.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

ErikvG

Knap gevonden. Lekker onlogisch ook :)

Ik keek even in deze thread omdat ik ook het lamp-stuk-lampje af en toe had branden. Inmiddels ook gevonden. Van mijn rechter achterlicht doet 1 van mijn lampen het niet... soms...

Dat was mij eerder niet opgevallen.

Maar even contactjes gaan reinigen en : Hittade!

Wel heb ik gemerkt dat het lampje pas gaat branden als je de betreffende lampen aanzet. Dat helpt ij het zoeken :)