In noodloop als ik de cc gebruik

Gestart door robert31, 08-09-2012 19:23:50

Vorige topic - Volgende topic

robert31

Hallo,
Sinds de aanschaf van mijn c70 uit 2001 heb ik het probleem dat de auto in noodloop gaat zodra de cc ingeschakeld word. Ik ging ervanuit dat het gasklephuis aan de beurt zou zijn omdat het ook gebeurde bij fors optrekken. Gisteren een nieuw electr. gasklephuis erop laten zetten bij de dealer. Hij loopt nu  beter en als ik flink gas geef is er niks aan de hand, totdat de cc aangezet wordt. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit probleem herkennen. Foutcodes nog niet uitgelezen{dealer is dicht}, gaat natuurlijk wel gebeuren ;D maar hopelijk weet iemand al iets.
Grt Rob

robert31

:)Inmiddels zelf weer wat verder. Blijkt dus als ik een aantal keren flink de turbo aanspreek de motor ook stationair gaat bokken en bijna afslaat en het motorlampje aangaat. Ik heb nu zelf een uitleesapparaat  :eusa_dance: en kan het dus zelf oproepen en wissen zodat ik kan zien of wat ik gedaan heb ook nog zin gehad heeft. Bij het uitlezen stonden er 2 dingen in nl. : turbo control valve en throttle position sensor. De tcv heb ik inmiddels van ipd en ook 2 slangen vernieuwd en de tps heb ik nog niets aan gedaan want waar zit dat ding? De tcv moet ingeleerd worden. Weet iemand wat er gebeurt als dat niet goed gebeurt en kan je dat dan weer resetten{hoe?}. Ik hou het even in de gaten.
Zodra ik weer wijzer ben laat ik wel weer wat horen! ;)
Grt Rob

rovelra

2001 betekend dus een elektronischgasklephuis! De tps zit daar ingebouwd.
Je zou eens naar de dealer kunnen gaan voor een eventuele software update van je etm ( als deze al niet geupdate is!)
Mocht dit niet helpen ben ik bang dat je een nieuwe etm komt te kopen !

Succes

robert31

:)Bedankt voor de reactie! De ETM is pas vervangen bij de dealer. Misschien de codes niet gewist? Kan ik me haast niet voorstellen.... Grt Rob

robert31

:)Even weer een update: Ik durf inmiddels weer een beetje gas te geven. Tot nu toe geen enkele storing meer gehad. Zou het verholpen zijn? :eusa_pray: :eusa_shhh:.
Nu de cc nog eens proberen, daar had ik nog niet aan gedacht, maar nu ik het kopje weer lees......
Grt Rob

robert31

:) :)Vandaag de cc gebruikt en nog steeds geen teken van noodloop! waarschijnlijk heeft het vervangen van de TCV en de slangen toch geholpen in combinatie met het wissen van de foutcodes.  :eusa_dance: