toch cilinderkop

Gestart door patje850, 22-08-2012 20:00:22

Vorige topic - Volgende topic

patje850

Vandaag Mij roffeltje naar de garage gebracht..
De cilinderkop verwijderd en in de 2e cilinder lag water
volgens de monteur was de koppaking niet lek alles zat muurvast ...maar had hij het vermoeden dat de cilinderkop was gescheurd ..De kop is afgeperst en was zo lek als een mandje.
ook is ontdekt dat het het stekkertje van het controlelampje van de koelvloeistof eruit was getrokken ..zodoende kon ik natuurlijk nooit een controlelampje zien branden ..ook is de naald van de motertempratuur nooit opgelopen ..
Volgens de monteur kan dat omdat er altijd te weinig koelvloeistof heb ingezeten ..
De auto heb ik net een jaar .Mijn  eerste volvo ooit ik ben er echt tevreden over er zit een nieuwe koppeling in  er zit nog geen roestplek op alle opties uit die tijd werken nog ..Maar het is natuurlijk een oude bak uit de vorige eeuw oud met 350 duizend kilometers menig auto ligt dan al op de sloop dus het blijft een afweging .

De kosten zullen ruim boven de 1000 euro,o komen rond de 12 a 1300 euro inc distributieriem monteren.daar koop je ze ook op marktplaats voor .maar zie het aan mijn ellende..

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BenC70ES

Nieuwe of gereviseerde kop op.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

patje850

Tsja een hoop geld ..maar koop je een goede 850 voor 1200 euro op marktplaats?

wat kost een goede kop ?

)()()sT

Ik heb nog een goeie S70 in de aanbieding voor ongeveer dat geld ;)
Maar ook serieus: balen en het is natuurlijk een lastige overweging wat te doen.

Martijn_B

Voor mij niet: goede 2e hands kop erop en gaan met die banaan. €200 voor de kop, €500 arbeid ben je voor €700 klaar.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software