hevig trillen bij optrekken

Gestart door Molmans, 04-09-2012 18:01:13

Vorige topic - Volgende topic

Molmans

Beste Forumlezers,

Graag wil ik jullie deskundige mening horen.
Onlangs is mijn linker fusee vervangen.
ongeveer een week er na begon mijn 850 met name bij het optrekken vanaf de 80 km per uur tot +/- 120 km per uur hevig te trillen.
Op diverse fora lees ik dat dit met uitlijnen of het balanceren (evt met banden aan de auto) verkomen kan worden.
Nu probeer ik een afspraak met mijn bandenboer te maken om dit door hem te laten doen.
Deze zegt op zijn beurt weer dat het niet aan het balanceren of uitlijnen kan liggen omdat ik de trillingen met name waarneem bij het accelereren. Hier kan ik op zich ook wel inkomen.
Wie heeft er gelijk?
de forumexperts of de bandenboer
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Beide, want het is niet mogelijk je zo een passen advies te geven zonderde auto te hebben gezien.

-D©©©L-

waarom is het linker fuseestuk vervangen ?

Molmans

@ -D©©©L- Kogel was versleten, daarom vervangen.
@ Dirk342 trillen bij acceleren sluit uitlijning en balanceren dus niet uit?

Bandeboer zegt via de telefoon dat het wel in de aandrijving moet zitten
DOP T5 2.0 LPI

Jeroentjuh

MVeldhuis

Als de wagen ook al trilde voor de fusee is vervangen gok ik dat je een versleten homokineet hebt en dat daardoor je fusee ral is geraakt.
Is het trillen pas echt ontstaan na het vervangen van de fusee dan zou ik eens heel goed mijn aandrijfas bekijken, dikke kans dat daar dan iets net niet goed zit.

Succes!

Molmans

Nou, vandaag de auto uit laten lijnen.
Er zat zeker een afwijking in de linker voorkant.
Vervolgens met de auto naar mijn werk gereden in Groningen.
Nu trilt hij ook boven de 120 km en als je het gas los laat ook.
Ik had gewoon jeuk in mijn billen van het trillen!! :-[
Het lijkt wel of ik op massieve banden aan het rijden ben. En nee er zit geen 4 bar in de banden.
Meteen maar weer contact opgenomen met de bandenboer.
Morgenochtend weer een afspraak voor het balanceren van de banden eventueel gevolgd door de veelbesproken scoot-methode.
Hopelijk is dit wel de oplossing.
DOP T5 2.0 LPI

C.punTeR

Als je een automaat hebt,en je wilt de banden op de scooter ballanceren,dan moet de auto de scooter aandrijven en niet anders om .

Dit om schade aan je automaatbak te voorkomen.

groet..

Molmans

Citaat van: C.punTeR op 05-09-2012 18:29:23
Als je een automaat hebt,en je wilt de banden op de scooter ballanceren,dan moet de auto de scooter aandrijven en niet anders om .

Dit om schade aan je automaatbak te voorkomen.

groet..
Ja dank je, had ik al in een eerder forum gelezen, maar ik mag er toch van uit gaan dat een beetje proffi bandenboer dat wel weet.
Had iets te maken met het ongesmeerd draaien van de bak bij aandrijving vanuit de wielen toch?
DOP T5 2.0 LPI

C.punTeR

Je zal niet de eerste zijn die door een "proffi-bandenboer"schade krijgt.  ::)

Een gewaarschuwd mensch telt voor twee.  ;)

Groet..

Molmans

Vandaag wezen balanceren, geen enkel onbalans in de wielen te vinden.
Echter in de linker aandrijfas van de voorwielen zit een axiale speling van bijna 1 cm.
Is dit normaal?
DOP T5 2.0 LPI