Turbo fluit heel hard.

Gestart door martijn., 26-07-2012 12:30:21

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

mjansen

Mooi dat hij er is en vooral in goede staat!
Wij kregen laatst een focus binnen uit frankrijk, had op transport ff voor 1500 euro schade opgelopen, de beste man is in totaal 8 weken zijn auto kwijtgeweest waarvan 7 weken in frankrijk en op transport, dus binnen 3 weken is best vlot!

martijn.

Vandaag turbo losgepakt.

Schoepen inlaatzijde beschadigd alsof er iets tegenaan gelegen heeft.  As die de twee schoepen met elkaar verbind is gebroken. En uitlaatzijde is ingesleten omdat deze tegen het turbinehuis heeft gelopen.
Heb er zeker 300 km mee gereden. Pas toen ik gisteren de auto pakte nadat de vervoerder hem had afgezet de auto starte rammelde de turbo weer en rookte hij hevig.
Toch gek dat ik van oostenrijk naar italie ben gereden zonder blauw rook uit de uitlaat???

Dus maandag nieuwe 18t bestellen en de laadluchtslangen en intercooler controleren op iets dat de schoepen van de inlaatzijde hebben beschadigd.
Snap er echt niets van waar dat vandaan kan komen.

En helaas zijn er tijdens het achterlaten bij de dealer en het afleveren hier op het werk spullen uit de auto gestolen.
En natuurlijk alleen dure spullen :-[. Deze wilde ik niet in de koffers duwen die we meenamen in het
vliegtuig omdat we geen geschikte koffers daarvoor hadden.

martijn.

Citaat van: koen.s op 18-08-2012 15:57:54
Citaat van: martijn. op 18-08-2012 15:49:34
Vandaag turbo losgepakt.

Schoepen inlaatzijde beschadigd alsof er iets tegenaan gelegen heeft.  As die de twee schoepen met elkaar verbind is gebroken. En uitlaatzijde is ingesleten omdat deze tegen het turbinehuis heeft gelopen.
Heb er zeker 300 km mee gereden. Pas toen ik gisteren de auto pakte nadat de vervoerder hem had afgezet de auto starte rammelde de turbo weer en rookte hij hevig.
Toch gek dat ik van oostenrijk naar italie ben gereden zonder blauw rook uit de uitlaat???

Dus maandag nieuwe 18t bestellen en de laadluchtslangen en intercooler controleren op iets dat de schoepen van de inlaatzijde hebben beschadigd.
Snap er echt niets van waar dat vandaan kan komen.

En helaas zijn er tijdens het achterlaten bij de dealer en het afleveren hier op het werk spullen uit de auto gestolen.
En natuurlijk alleen dure spullen :-[. Deze wilde ik niet in de koffers duwen die we meenamen in het

Klote zeg.
Waar zijn die spullen dan gestolen? tijdens het transport?
geen idee. Kan ook bij dealer zijn gebeurd.

rogerV701998

Citaat van: martijn. op 18-08-2012 15:49:34

Zuur...

Kun je hier nog iets mee in relatie tot je reisverzekering of is dit een gevalletje eigen risico, pech?