auto slaat af bij weg rijden

Gestart door nico1, 13-02-2013 10:05:08

Vorige topic - Volgende topic

nico1

hoi, ik heb een v70 r uit 1997.
hij doet heel raar mijn auto, hij loopt 1200 toeren, als die koud is slaat die af.
als die warm is loopt hij tehoog, zodra ik dan weg wil rijden slaat die af.
er zijn nieuwe bougies in gegaan en nieuwe kabels,  brandstofdrukregelaar is vervangen, een andere benzinepomp, zo'n walbro race ding.  en toch blijft het probleem, ohja LMM is ook vervangen.
dus help  aub,  hij staat nu al 3 dagen bij iemand in de garage kan het niet vinden zegt hij.
carbon blauw das mijn volvo nou

-D©©©L-

Misschien is er toch nog ergens een vacuum lek, even goed nazien.
Welke foutcodes zijn er opgeslagen ?

khana38

Heb met dezelfde storing langs de weg gestaan. Bleek een vuile stekkerverbinding van de LMM te zijn. Als ik de stekker loskoppelde startte en reed de wagen schijnbaar normaal, sloot ik de stekker weer aan, zelfde probleem. Met pijpenragger en contactspray LMM-stekkerpolen gereinigd en probleem was verholpen. Met lossse LMM-stekker heb je een thuiskomertje, maar met verhoogd brandstofverbruik. Misschien helpt deze tip je verder.

gr., Kees

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nico1

carbon blauw das mijn volvo nou

Hengeveld

Stappenmotor is de stationairregelklep. Die zit onder een zwarte kap bij het gasklephuis. Even loshalen, met remmenreiniger erin spuiten, draaien en schudden en er weer uit laten lopen. Eventueel paar keer herhalen.

Maar als hij bij een garage staat, ga ik ervan uit dat ze dat al gedaan hebben.