UPDATE: mijn roffel is verkocht. Op naar de 'R'! Lees meer..

Gestart door R-style, 21-08-2012 00:59:04

Vorige topic - Volgende topic

R-style

Haha, die ruwe diamanten fleuren de stad op.
Never trust a woman that takes pics of your 850 Estate

R-style

@Bas T5r: het zijn grepen van een V70, ik moest ze er gewoon op hebben.. Thanks man!

Kaapenkoop

Ook al ben ik hier ook maar net, Welkom
Je zit in iedergeval bij de zelfde garage als ik teminste als je kentekerplaathouder klopt ;)
Broem Broem

nkleijn

Welkom! Er word idd veel geroffeld in Amsterdam :-)

R-style

dielie850

Hoi Peter.
Welkom met je mooie wagen ziet er erg netjes uit :eusa_clap:

Julian

Deze foto's zien er beter uit ;) Komen er nog mistlampen in de voorbumper of houdt je het liever zo?
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

R-style

@dielie850: thanks man!
@Julian: misschien dat ik er nog mistlampen in monteer..

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

R-style

Hmm, de verleiding wordt nu wel erg groot. Ik plaats wel een advertentie, kan ik ze misschien deze week nog monteren..

Bouke

R-style

Henk855

Afgelopen Zondag was Peter bij ons samen met Tonnie ( Super skunky ) en toen hebben we zijn roffel eens goed onder de kap bekeken. Peter vond dat hij wat ,,ruw,, schakelde en Tonnie die zelf ook een AT rijdt was het er mee eens. Kap open en toen bleek er toch een ,,scheurtje,, in het bovenste rubber te zitten, na wat verdere inspectie was het steun aan de distributie kant ook verdacht en hebben we afgesproken vandaag de boel eens te vervangen. Het bovenste motorsteun rubber was vrij snel verwijderd en de nieuwe zat er met een lik Glijmiddel 2000 en een draadeind en een paar plaatjes hardhout zo in, eigenlijk sneller dan verwacht. Toen was de beurt aan het steun aan de distributie kant, krik er onder, wagen omhoog en op blokken gezet.
Toen we het rubber van de steun bekeken was dat best schrikken, zat compleet los.

Peter had bij NordiCar al de onderdelen gehaald en de steundie hij had mee gekregen zag er qua model anders uit dus ik NordiCar gebeld, wij naar NordiCar om de steun om te ruilen. Peter vond het verschrikkelijk om een ritje Assendelft ====> Heerhugowaard te maken in de 855R ;D Goed om een lang verhaal kort te maken we moesten twee keer heen en weer maar uiteindelijk was de klus geklaard en rijd en schakelt de roffel van Peter weer zijde zacht.

Woensdag gaan we onder de motorkap aan de gang om stof, zand en andere ongeregeldheden te verwijderen. We gaan weer lachen man en de auto weer verder afmaken. Djogo di Parbo ;D ;D Net Parma ham maar dan anders.

Fotootjes van de ,,steun,, of heet dit een ........ give it a name.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

R-style

Ja Henk, het was me het dagje wel: 2 keer naar Nordicar in een 'vlotte' 855 R. Volgende keer bestel ik expres verkeerde onderdelen zodat mijn rug weer kan vastplakken aan jouw bijrijdersstoel (nee niet doordenken Henk).

En je weet het: al is de ene Parbo Djogo nog zo lekker, de volgende is altijd lekkerder..

R-style

Bad news: mijn roffel is verkocht:(

Aan de ene kant fijn omdat ik verder kan met de échte 'R'. Aan de andere kant ook jammer. Er zat heel veel tijd (geld) en liefde in. Op het laatst liep hij wat stotterig maar na veel en lang onderzoek kwamen we erachter dat het een baksensor is en ook moeten er nieuwe bougiekabels in. De nieuwe eigenaar is een Saab-rijder maar hij prolongeert het leven van de 'R-look-a-like'.

Met heeeel veeeel dank aan Henk 855!

Ik hou jullie op de hoogte van de 'R'

Grtzz, Peter