Na tuning wel vermogenswinst;-)

Gestart door Blue Knightrider, 23-08-2012 14:54:35

Vorige topic - Volgende topic

Blue Knightrider

Citaat van: M a r c op 24-08-2012 00:26:40
Tcv? Hoeveel bedraagt de turbodruk nu en hoe lang houdt ie die vast?

Hoi Marc,

Helaas weet ik de turbodruk niet.  Wat ik wel weet dat hij bij 3300 rpm een koppelpiek heeft, van pakweg 380, dus zo'n 35 meer dan standaard. Op dat moment is er duidelijk meer turbodruk... deze zakt direct weer terug naar 365 nm( tikje meer dan standaard) na 5000 rpm doet hij het als standaard.
Grafieken passen daar precies op elkaar. Pas na 5600 rpm houdt hij vermogen een heel klein beetje beter vast.

Bij 3300 zou er dus duidelijk wat meer druk, misschien 0,9 bar?
Daarna direct weer terug...

Standaard toch pakweg 0,7 bar? Sowieso vanaf 5000 rpm zelfde turbodruk als standaard...

Kan je hier iets mee?
Je hep overstuur en bovenstuur.... mijn karretje is zo goed, die hep allebei!!!

Blue Knightrider

Citaat van: M a r c op 24-08-2012 00:26:40
Tcv? Hoeveel bedraagt de turbodruk nu en hoe lang houdt ie die vast?

Hoe kan ik de tcv goed controleren?

Wout309t

Turbodrukmeter zou leuk zijn. Tcv even uitwisselen of sowieso vernieuwen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Blue Knightrider

Citaat van: Wout309t op 24-08-2012 20:53:11
Turbodrukmeter zou leuk zijn. Tcv even uitwisselen of sowieso vernieuwen.

Oké! Dat lijkt me goed om te doen. Even kijken met wie ik even tcv kan ruilen.
Wat kost een nieuwe trouwens? Anders doe ik dat, zal zowiezo geen kwaad kunnen;)

M a r c

Alle turboslangen al nagekeken op kleine scheuren?  En dan góed kijken en voelen, meestal zie je het al als een slang heel vettig is, grote kans dat er dan een scheur inzit. Anders TCV uitwisselen, een keer vernieuwen kan sowieso geen kwaad. Membraan in de originele recirculerende BOV kan ook gescheurd zijn, of de veer gebroken.... en uiteindelijk kan het ook gewoon aan de software/chip liggen natuurlijk... LMM zie ik zo 1-2-3 nog niet als oorzaak.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Blue Knightrider

Blue Knightrider

Citaat van: M a r c op 25-08-2012 10:02:46
Alle turboslangen al nagekeken op kleine scheuren?  En dan góed kijken en voelen, meestal zie je het al als een slang heel vettig is, grote kans dat er dan een scheur inzit. Anders TCV uitwisselen, een keer vernieuwen kan sowieso geen kwaad. Membraan in de originele recirculerende BOV kan ook gescheurd zijn, of de veer gebroken.... en uiteindelijk kan het ook gewoon aan de software/chip liggen natuurlijk... LMM zie ik zo 1-2-3 nog niet als oorzaak.

Hoi Marc,

Top zeg, dat je zo goed meedenkt, dat stel ik enorm op prijs.

Ik zal zoals je aangeeft sowieso een nieuwe tcv bestellen en morgen eens heel goed naar de slangen kijken.

Is die gebroken veer in de bov lastig te herstellen als het zo is?

M a r c

Nee, daarvoor hebben we revisiekitjes met een nieuw membraan en 2 veren (std of getuned).

info@europeantuning.nl

Martijn_B

Je komt er niet makkelijk bij, dat dient wel even gezegd te worden! Het helpt enorm als je de luchtinlaat van de turbo er even afhaalt, heb je meer ruimte om te werken. Verders is het retesimpel, dekseltje van de turbo af, oude membraan en veer er uit, nieuwe erin en weer dicht.

Daarnaast moet je echt een turbodrukmeter aanschaffen, ook omdat je deze niet in je dashboard hebt om in ieder geval een diagnose te stellen wat hij doet. Hij zou volgens mij zo rond de 1,1 bar moeten komen (Marc?). Maar ook bij deze: heeft Bullpower dat niet gecheckt? (even bellen?).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Blue Knightrider

Marc en Martijn,

Dank voor de goede tips en uitgebreide beschrijving, de vacuümslangen zijn bij nadere inspectie toch wel broos hoor, die vervang ik sowieso.
Kijken hoeveel het dan beter is met nieuwe lmm en slangen.
is dat het niet, verder met tcv, turboslangen en revisie bov... hoop dat het snel opgelost is.

lmm was al besteld. is morgen binnen.... jullie horen mijn bevindingen daar direct over

Keep you all posted!!!

Blue Knightrider

LMM maakt zoals verwacht helaas weinig uit....

Op naar de vacuümslangen die toch wel broos en droog zijn.

Met wie zou ik eventueel om te testen een tcv kunnen lenen?

M a r c

info@europeantuning.nl

Blue Knightrider

Blue Knightrider

Citaat van: koen.s op 01-09-2012 12:13:08
Is het nu opgelost?

Beste Koen,

Excuus voor de wat late reactie, ben wat weinig online geweest!

Ik ben vanochtend in het mooie Moergestel geweest bij european tuning, oftewel Marc.
Marc heeft alles eens goed nagekeken en kwam tot de conclusie dat er wel een paar vacuümslangen behoorlijk broos zijn.
De Afr meter en de turbodrukmeter zijn aangesloten en Marc is een stuk gaan rijden. Eerste conclusie was dat het systeem nu wel dicht is, geen lek.(wel verstandig om de slangen wel gauw te vervangen)

Afr is redelijk op orde, iets aan de rijke kant maar zeker niet ernstig. In de 3e versnelling max 1 bar turbodruk en in de 4 zelfs 1,15.... niets aan de hand, de juiste waarde voor stage 1.
Vanuit een lager toerental zwiept de meter wel even flink omhoog en loopt dan iets terug om dan weer op te klimmen naar 1 bar of hoger afhankelijk van de versnelling.

De software heeft een niet geweldig geraffineerde afstelling maar absoluut niet slecht. MTE is in de praktijk wel verfijnder.

Volgens marc voelde de Auto goed aan, veel beter dan hij aangaande mijn verhaal zou verwachten.
Volgens een schatting van marc voelt het als pakweg 275 pk. In het geheel niet raar.
Hij vond de auto goed lopen en trekken, op details als iets rijke Afr en wellicht iets minder turbodruk in het middentoerengebied na... maar absoluut niet ernstig.

Wat is het nou geweest dat hij die dag niet hoger kwam op de rollenbank? Temperatuur van 28 graden in combinatie met eenvoudige blower van de bank? Ik weet het niet... of verwachtte ik teveel?

100-200km/h gaat in 14 sec en 80-120 in 3,7... waarden die perfect passen bij een normale stage 1....

Marc: Hartelijk dank voor je goede service en eerlijk advies. Fijn dat je uitgebreid de tijd hebt genomen om alles eens goed te checken. Ga met een gerust hart verder sturen;-)
European Tuning krijgt van mij de pluim;-)

Binnenkort op de rollenbank alwaar ik hem een paar maanden geleden liet rollen op 255 pk en 343 nm.

Marc: misschien heb jij ook nog iets toe te voegen aan bovenstaande? Zo had ik het beleefd;-)

Martijn_B

Zoals ik het lees aan de vacuumslangen?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software