Spontaan branden van remlichten

Gestart door OVE, 19-08-2012 18:30:36

Vorige topic - Volgende topic

OVE

Gisteren reed een vriend achter mij aan en hij maakte mij na de rit attent op het feit dat mijn remlichten steeds aan en uit gaan tijdens het rijden. Wat hem opviel was dat de lichten vooral bij het optrekken aan en uit gingen.
Heeft iemand hiermee ervaring of zijn er tips waar ik naar moet zoeken als ik het wil repareren?

UserID6342

T5turbo

Schakelaar is heel makkelijk om te vervangen / na te kijken.   ;)
Ik heb die van mij toen open gemaakt en eens goed schoon gemaakt.
Vooral de contactpuntjes.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

OVE

OK bedankt voor de tip. Waar zit de die schakelaar?

Ik kreeg ook de tip om eens naar de contactdoos van de trekhaak te kijken. Die zou ook wel eens sluiting maken.

UserID6342

Schakelaar zit boven je rempedaal.

OVE

De stekkerdoos van de trekhaak is het zeker niet, is gister nagekeken.
Wat ik nu wel duidelijk heb is dat mijn remlichten gaan branden bij het intrappen van de koppeling. Al raak ik het koppelingspedaal maar licht aan gaan ze al branden. Kennelijk zit daar dus een sluiting of iets dergelijks.
Iemand nog tips/suggesties?

Sbv

Schakelaar bij je pedaal inmiddels al bekeken ?

T5turbo

Die zou ik inderdaad ook eerst maar eens nakijken. Je kan er zo bij zonder iets weg te hoeven halen.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

OVE

Het was inderdaad de remschakelaar.
Bedankt voor de tips!

T5turbo

Mooi dat het opgelost is.  :)
Heb je hem vervangen?

Jans Duiven

Dan weet Arjen ook wat hij kan gaan doen want de remlichten van de rode R, met dat fletse interieur,
bleven ook branden op de baan vandaag.  ;D

OVE

Ja de schakelaar is vervangen.
Bij mijn auto was het opvallende dat de remlichten gingen branden als de koppeling werd ingetrapt. Dit werd veroorzaakt doordat er minimale beweging zat op de plaat waarop de schakelaars zijn gemonteerd. Door de schakelaar iets minder gevoelig af te stellen is dat probleem ook opgelost.