Geen lucht..

Gestart door Snake3133, 15-10-2012 18:05:12

Vorige topic - Volgende topic

Snake3133

Goedenavond,

Net nieuw op het forum, maar trots mede eigenaar van een rode Volvo 850 uit 96. Al wat problemen mee gehad maar nu zijn we tegen een probleem aangelopen waar ik en me vader geen raad mee weten. Aangezien jullie hier allemaal waarschijnlijk weleens wat rond gezocht hebben in onze volvo's kunnen jullie mij vast verder helpen.

Het probleem is het volgende er komt geen lucht meer langs het raam en onderlangs alleen nog maar van voren. Daarnaast blaast ie heel hard in stand 4 maar in de andere 3 standen niet zo hard als je zou verwachten als 4 heel hard is en 3 een stukje minder hard. Ik heb de ECC unit als losgehaald en nagegaan of het plastic van de functieschakelaar kapot maar deze draait correct. Mijn volgende gedachte was dat de trekdraad waar mee de functieschakelaar alles beweegt loos beweegt naar de kleppen die hij moet draaien?? ??? Na flink wat rond gezocht te hebben hier op het forum kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen en wat er aan de hand. Zou het zeer waarderen als mensen mijn wat inzicht kan geven van waar het aan kan liggen en waar ik in de auto moet zijn dan??

Kortom heb alleen lucht van voren en het blaast alleen op normale snelheid in stand 4.. (de rest allemaal minder hard dan normaal) en ik weet niet waar ik moet zijn de auto... ECC is nagekeken en deze werkt correct!

Alvast hartstikke bedankt,

Snake

UserID6342

Kijk eens eerst of je kachelmotor nog goed gangbaar is en vrij soepel zo draait.  Als je vermogen van de motor afneemt (als deze vrij wel goed loopt) is hoogstwaarschijnlijk je kachelweerstand kaduuk.

De ECC unit stuurt diverse motortjes aan (9142629 uit mijn hoofd) die de diverse kleppen bedienen, dit gaat allemaal electronisch maar de motortjes gaan met regelmaat defect.  Gewoon vervangen dus.

Snake3133

Je bedoeld de motortjes vervangen neem ik aan? En kachelmotor waar kan ik die vinden?:)

marc-850

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2012 18:12:20
Kijk eens eerst of je kachelmotor nog goed gangbaar is en vrij soepel zo draait.  Als je vermogen van de motor afneemt (als deze vrij wel goed loopt) is hoogstwaarschijnlijk je kachelweerstand kaduuk.

De ECC unit stuurt diverse motortjes aan (9142629 uit mijn hoofd) die de diverse kleppen bedienen, dit gaat allemaal electronisch maar de motortjes gaan met regelmaat defect.  Gewoon vervangen dus.

Dat zijn wel érg veel motortjes, niet?
:eusa_think: ;D

Dennis1974

Citaat van: Snake3133 op 15-10-2012 19:45:41
En kachelmotor waar kan ik die vinden?:)

Achter je dashboard kastje...onderplaat eruit...dashboardkastje eruit en je ziet de kachelmotor zitten..links van de kachelmotor zit ook de kachelweerstand gemonteerd.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Snake3133

Okay dankjewel. Zal der eens even naar kijken!

UserID6342

Citaat van: marc-850 op 15-10-2012 20:16:36
Citaat van: Dirk342 op 15-10-2012 18:12:20

Dat zijn wel érg veel motortjes, niet?
:eusa_think: ;D
5 slechts bij een 850 ;D ;D

Snake3133

Okay, helaas moet ie voor APK morgen. En wordt het daar gefixed is verplicht onderdeel schijnt het.. Maar in ieder geval bedankt!

Groet

UserID6342

Citaat van: Snake3133 op 16-10-2012 18:35:25
Okay, helaas moet ie voor APK morgen. En wordt het daar gefixed is verplicht onderdeel schijnt het.. Maar in ieder geval bedankt!

Groet
Onzin !!  De airco hoeft niet te werken, alleen de kachelmotor moet het doen !!  Laat je dus niets wijsmaken, is een mooie reparatie 'grap' vanuit de garage zo....

haasje

Dat staat er ook niet, de ventilator moet werken en tegen de voorruit kunnen blazen (ontwasemen), kan hij dat niet is het afkeur.

UserID6342

dan hang je er tijdelijk even een zo'n ventilatortje in van de Halfords van een tientje die je tegen het raam aanplakt.  * is APK goedkeur * Dat geeft je even wat tijd om de motoren goed en afdoende te vervangen want iemand die een schroevendraaier kan vasthouden, kan het zelf.  Ook al zitten ze vaak op lullige plekken.