Vulslang vervangen ?

Gestart door antraciet, 27-05-2010 16:50:43

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Hallo, kreeg net bericht van de garage. Mn gasvulslang moet vervangen worden voor de APK. Is dit zelf te doen en zo ja iemand tips? Ps is g3

alvast bedankt Arjen  ;)

pwaes

Citaat van: antraciet op 27-05-2010 16:50:43
Hallo, kreeg net bericht van de garage. Mn gasvulslang moet vervangen worden voor de APK. Is dit zelf te doen en zo ja iemand tips? Ps is g3

alvast bedankt Arjen  ;)

Heb laatst bij mijn 240 de LPG-installatie gedemonteerd. De vulslang vervangen is schroefwerk (met een paar grote steeksleutels).

Of je het zelf WILT doen is de vraag, ik zou aan mijn gasslang niet zo snel schroeven, er gaat toch redelijk wat druk doorheen.

UserID6342

Als je een beetje handig bent is dit goed zelf te doen.  Idd heb je een paar grote steeksleutels nodig.  Rustig losdraaien zodat het gas in de slang even kan ontsnappen (niet schrikken, is maar een beetje).  Uiteraard met accuklem los en sigaret uit.  Daarna verder geheel losschroeven als er geen gas meer uitkomt.  Nieuwe in omgekeerde volgorde monteren, goed aantrekken op zowel tank als vulplek, naar tankstation met klein beetje afwasmiddel, tank afvullen met LPG, daarna verbindingspunten even afsoppen met afwasmiddel en water om te kijken voor lekkage.  Indien het niet lekt klaar, bij lekkage vaster aantrekken.