xc of v 70

Gestart door YoeriR, 31-08-2012 23:27:49

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: jacques1967 op 02-09-2012 15:32:03
Na de ervaring die ik had(auto van mijn zwager) met de XC V 70N 2.5 turbo met geartronic van 2001 (bij aanschaf 200000 km op teller) kan ik oordelen dat je deze modellen beter kunt laten staan als je niet een grote spaarrekening hebt en zin hebt  het in deze auto te spenderen. Na de garantieperiode na aankoop is er voor 8500 euro betaald aan reparaties binnen het jaar en vervolgens zat er uit- eindelijk een scheurtje in een vd cilinderwanden .Toen is er alsnog afscheid vd auto genomen. Zal natuurlijk  niet zo extreem bij alle modellen zijn, maar ik zou gaan voor een potente V70, puur uit kostentechnisch aspect. De XC reed wel voortreffelijk tussen alle mankementen en reparaties door. Echter vond mijn schoonzuster de auto ook te veel schommelen(door de hoogte). Lees nu dat je moeder de gewone versie  heeft genomen , betere keuze, gefeliciteerd.

8500 euro aan reparaties aan een XC? wat voor reparaties? Een scheurtje in de cylinderwand kan bij elke motor voorkomen en is niet specifiek een AWD probleem, dat is wel erg kort door de bocht.  Wat is een potente V70........een R kan ook een AWD zijn en verder is alleen een T5 potenter dan een XC 70  :eusa_whistle: Of je moet een gewone 2.5 20V bedoelen en die lekker chippen......(over scheurtjes in de cylinderwanden kweken gesproken)
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

confruo

Zo is het !  >:( 
;D

Sbv

Citaat van: jacques1967 op 02-09-2012 15:32:03
Na de ervaring die ik had(auto van mijn zwager) met de XC V 70N 2.5 turbo met geartronic van 2001 (bij aanschaf 200000 km op teller) kan ik oordelen dat je deze modellen beter kunt laten staan als je niet een grote spaarrekening hebt en zin hebt  het in deze auto te spenderen. Na de garantieperiode na aankoop is er voor 8500 euro betaald aan reparaties binnen het jaar en vervolgens zat er uit- eindelijk een scheurtje in een vd cilinderwanden .Toen is er alsnog afscheid vd auto genomen. Zal natuurlijk  niet zo extreem bij alle modellen zijn, maar ik zou gaan voor een potente V70, puur uit kostentechnisch aspect. De XC reed wel voortreffelijk tussen alle mankementen en reparaties door. Echter vond mijn schoonzuster de auto ook te veel schommelen(door de hoogte). Lees nu dat je moeder de gewone versie  heeft genomen , betere keuze, gefeliciteerd.
Even een weerwoord. Tot op heden is mijn V70n D5 AWD een stuk voordeliger in onderhoudt dan de S70.  Met mijn vorige V70n D5 heb ik in de 110000 km die ik er in 2 jaar mee gereden heb eigenlijk geen rare kosten gehad. Afgezien van slijtage delen zoals draagarmen en stuurkogel en wat motorsteunen(deels vanwege een resonantie die tussen mijn oren zat)