Heico chiptuning

Gestart door mathh, 22-09-2004 10:40:40

Vorige topic - Volgende topic

mathh

date=1095833751]
Citaat van: mathh op 22-09-2004 08:07:18
Er zit een Heico "modifiziertes steuergerät" in gemonteerd.
Citeer
Heico chiptuning is dat, stickertje zit waarschijnlijk op de zwarte doos links in't motorcompartiment (nog voor het koelvloeistof reservoir)

Wat dat inhoud lees je best Hier in de pdf van heico
292pk en 395nm, het is eigenlijk gewoon een TME chipje maar shhhttt ;)

Even een nieuw topic gemaakt om problemen te voorkomen.

Bedankt voor de snelle reactie. Heico en TME zeggen me niet zo gek veel. Puur gevoelsmatig denk ik dat de cijfers kunnen kloppen. Ik vind het zowiezo een lage opgave voor een tuner, misschien dat die dan wat korter in de buurt van de waarheid zit.
wat me opvalt is dat heico vertelt dat alles binnen de Volvo garantie blijft vallen (vertrouwenwekkend).
Ik heb een paar vragen:
Hoe moet ik deze chip zien tov bijv Rica of anderen?
Kan de chip gemodificeerd worden als ik bijv een grotere downpipe of een andere luchtfilter monteer? Dwz zonder dat ik terug naar Duitsland moet.
Volgens Heico moet  98 octaan getankt worden; omdat ik niet wist dat de auto gechipt was, heb ik tot nu toe 95 octaan getankt. Dit is ook wat de vorige eigenaar me verteld heeft (eerste eigenaar). Kan dit kwaad?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

BartT5R

Neem eens contact op met European Tuning, die verdeeld TME in Tilburg.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.