zwaar metalen velgen?

Gestart door whachamacollit, 11-09-2004 21:06:20

Vorige topic - Volgende topic

whachamacollit

Vandaag op de volvobeurs geweest met dochterlief en mijn ogen uitgekeken op al die prachtige bolides die daar uitgestald stonden.
Eindelijk lid geworden en na een hartelijk onderhoud met enkele andere leden moesten dochter en ik helaas al weer vroeg huiswaarts keren in verband met een afspraak elders.
Na de afspraak de 850 eens lekker onder handen genomen en met het plaatje van 6000 gepoetste velgen nog in het achterhoofd ook de lichtmetalen hoefjes eens flink te grazen genomen.
Wat een ongelooflijke teringklus is dat toch steeds weer,die opgeklonterde bende is met geen normaal poetsmiddel te verwijderen zonder dat de bron van mijn grootste allergie weer eens de kop opsteekt namelijk ZWEET!
Op dat moment vroeg ik mij af waarom wij in godsvredesnaam toch perse die lichtmetalen wielen op onze wagens willen.
Natuurlijk weet ook ik van onafgeveerde gewichten en rol cq remweerstanden maar buiten dat lijken mij de voordelen van zware metalen velgen ruimschoots op te wegen tegen de nadelen van lichte.
Kiijk eens naar de ruime hoeveelheid materialen die voorhandig zijn om onze wagens mee te verfraaien.Lichtmetalen velgen zijn doorgaans gemaakt van aluminium of een legering van dit materiaal, met iets anders lichts en dan zijn er nog de exclusieve prijzige stoffen zoals titanium en magnesium(liever geen lekke band!)
Nee dan is de keuze in zwaar metaal toch veel ruimer,denk aan:Cadmium(mooi bij cream yellow),nikkel,antomium,barium,bismut,cerium,arseen en als laatste chroom.
Alle stoffen zijn lekker exclusief en als bijkomend voordeel is te noemen dat er bijna geen enkele andere stof dapper genoeg is om te reageren laat staan te versmelten met voornoemde producten wat schoonblijven van de velg tot gevolg heeft.
Ook niet onbelangrijk is de misdaadpreventie die van zulke velgen uitgaat,een velgendief zal immers binnen de kortse keren na het stelen van een setje van deze edele velgen tot de ontdekking komen dat men niet met zwaar metalen velgen spot en zal snel aan de blauwe blafkanker bezwijken.
Ook onze vrienden de vliegende ratten zoals duiven,meeuwen,kraaien en ander gespuis zal het na een paar mislukte nesten wel uit hun hoofd laten om zich nog in de buurt van deze wagens te begeven en zodoende zullen hun zure bijproducten onze kostelijke laklaagjes niet aantasten en komen onze onderwerpen van adoratie nog meer tot hun recht dan zij al deden voor het aanschaffen van deze velgen.
Probleem is alleen dat het vinden van een leverancier van grondstoffen voor deze velgen niet eenvoudig zal zijn in dit van groene rakkers aan elkaar hangende landje.
Mijn hoop gaat uit naar een bevriende tandarts die het niet zo nauw neemt en ik zal hem vragen de groenen in zijn praktijk te adviseren om de oude zware vullingen te verruilen voor nieuwe witte zodat zij onwetend van het feit dat zij mijn wagen zullen verfraaien met hun oude zware metalen met een stalend witte glimlach kunnen bevestigen dat zij wel zeer milieubewust zijn want er zit zelfs geen spoortje amalgaan meer in hun grijns hehe. ;D

"Is het sap het knijpen waard"

Joris_Scholte

Schitterend! Proza van de bovenste plank!  ;D