voorruit ontwasening werkt niet

Gestart door Wouter1973, 14-09-2018 11:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

Wouter, je hebt toch het kachelhuis er al uit gehad? Zat een scheur in toch?
Mij lijkt ook dat een klep het niet doet.. misschien iets niet aangesloten?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

elianmars


volvobug

Citaat van: Miyel op 15-09-2018 08:25:32
Wouter, je hebt toch het kachelhuis er al uit gehad? Zat een scheur in toch?
Mij lijkt ook dat een klep het niet doet.. misschien iets niet aangesloten?

Je had al gedoe met ontbrekende stelmotortjes https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88026.msg1780847#msg1780847 hoe is dat opgelost? Zou toch ook vermoeden dat er toen iets over het hoofd is gezien.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Citaat van: elianmars op 15-09-2018 09:15:41
https://handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/installatie-ter-ontdooiing-en-ontwaseming

Of het ook echt getest wordt, weet ik niet.

De ene keurmeester is de andere niet, maar bij oudere auto's testen ze de aanjager meestal wel echter de uitstroom (hand erboven) veel minder (apk voor een 4 jarig gebakje met lage km stand wordt soms amper extra naar gekeken).

En als het dan gecontroleerd is, dan werkt het, maar niemand kan zeggen hoe goed precies.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Bestaat er een schema hoe welke luchtstromen via de stelmotoren en kanalen geregeld wordt?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wouter1973

Citaat van: Miyel op 15-09-2018 08:25:32
Wouter, je hebt toch het kachelhuis er al uit gehad? Zat een scheur in toch?
Mij lijkt ook dat een klep het niet doet.. misschien iets niet aangesloten?
Klopt, daar wordt nog naar gekeken. Wat in elk geval opviel (waarschijnlijk doordat het kachelhuis niet voor een 850 bedoeld was) is dat het rechtercircuit niet werkt. Op het oude kachelhuis zaten twee stelmotoren (L+R), op het nieuwe alleen links.

Wouter1973

Citaat van: T5-4life op 14-09-2018 17:08:59
Volgens mij mis je die
Klopt. Ik zag het ook net. Iemand heeft de cassette aan de bovenkant met een soort gaasband afgeplakt. Niet helemaal hoe het moet zijn natuurlijk, maar daar zit in elk geval geen obstructie in de luchtdoorvoer.

Sbv


V70R^2

#23
Ik kan mij voorstellen dat ze soms enkel even de blazers aanzetten, maar bij mijn garage doen ze altijd even een handje erboven.

Sbv

Citaat van: V70R^2 op 28-09-2018 11:02:47
Ik kan mij voorstellen dat ze soms enkel even de blazers aanzetten, maar bij mijn garage doen en altijd even een handje erboven.
Deed men ook en even voelen. hmm niet zoveel. Even met de knoppen spelen en toen werd het wat meer. Nog niet zoals ik in onze S70 gewend ben maar dat is nog weer wat anders om uit te zoeken waarom het niet echt maximaal werkt

Ries van de Zilverschuit

'k Kwam op YT dit nog tegen: https://www.youtube.com/watch?v=TF-wDfFQfgU&t=218s. De luchtstroom op de vooruit vind ik ook wat weinig en bovendien klepperen mijn stelmotoren. Ik vermoed de voorste twee.

Weet iemand welke stelmotoren de luchtverdeling door het interieur regelen van de middelste knop op het aircopaneel? De achterste stelmotoren lijken de afzonderlijke luchtstormen en temperatuur links en rechts te regelen. De voorste twee links en rechts zullen dan voor de luchtverdeling zijn, neem ik aan? De stelmotor van de recirculatie zal hier niets mee te maken hebben, denk ik. Maar welke regelt dan de stroom op de vooruit?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue