Marcel L te E stelt zijn racebanaan 855 T-5R uit '94 voor

Gestart door MarcelL, 04-09-2012 21:36:32

Vorige topic - Volgende topic

MarcelL

Hartelijk dank voor het warme welkom; hartstikke leuk om in zo'n groep enthousiastelingen terecht te komen!

Zaterdag ben ik even op de sleuteldag van de 850 club geweest (in Doetinchem) - gewoon om wat kennis te maken en rond te kijken. Reuze gezellig en leerzaam. Vandaag, zondag, bezig geweest om de elektrische rugleuningverstelling van de passagiersstoel aan de praat te krijgen. Natuurlijk de mantel van het beroemde kabeltje ingekort, maar er bleek ook een tandwieltje te missen. Toen ik de auto kocht lag er in het dashboardkastje nog een los tandwieltje en ja hoor, die hoorde in de stoel. Helaas was daarmee nog niet alles opgelost, want van de vierkante as die de linker en rechter helft synchroon moet laten lopen was een stuk afgebroken, dus nu was 'ie te kort. Blijkbaar is daar ooit eens heel veel geweld gebruikt. Affijn, nieuw asje bestellen en dan moet het elektrieke stoeltje alsnog werken.

Qua liefdevolle onderhoudsprofessionals (...jaja...) heb ik 2 tips ontvangen, waarvoor mijn dank. Omdat ik graag bonnetjes met BTW krijg (het is een 'auto van de zaak') overweeg ik misschien nog een Volvo dealer. Mijn V70 (2003) was altijd bij Volvo Schotpoort in onderhoud en tot volle tevredenheid. Heeft iemand van jullie ervaring met Schotpoort, wanneer het aankomt op onderhoud en reparatie van motor en onderstel van een oudere 850?

Voor nu: aju!

Powerpete

bij schotpoort Zutphen werkt de clubsecretaris in het weekeinde !!, contact Rifwachter hier op t forum, hij helpt je graag verder denk ik.

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)