Cruise control hapert

Gestart door Reinier, 05-09-2004 21:23:41

Vorige topic - Volgende topic

Reinier

Mijn cruise control weigert soms aan te gaan. Op andere momenten slaat hij aan, maar valt dan na een tijdje opeens weg en weigert daarna dienst voor een tijd.
Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dat verhelpen? Het gaat overigens om een 1995 model.
Ik ben benieuwd of een van jullie dit al eens bij de hand heeft gehad.
Reinier

Peth©oni

Met de zoekfunctie had je er achter kunnen komen dat het waarschijnlijk een vacuum slangetje is, of het relais......

Of de balg is lek.....

Reinier

Pethconi: dank voor je bericht. ik ga op zoek en laat weten wat het was.
zijn er nog andere gedachten?

nOOb

Hey,

Mijn CC wou ook niet aanschakelen. Wel voelde ik soms een heel lichte trilling in mijn gaspedaal wanneer ik hem probeerde in te schakelen.
Vandaag alles eens overlopen en wat bleek : het stangetje dat verbonden is met het gaspedaal ( en dat langst de andere kant verbonden is met het balgje = vacuum servo) was totaal verkeerd aangesloten.
Het stangetje kon geen kracht uitoefenen op het gaspedaal als CC ingeschakeld werd.
Daarna bleek ook dat de switch boven het rempedaal niet volledig afsluit, waardoor er geen vacuum in het CC systeem kon opgebouwd worden.
Dit ga ik nog effe nakijken.
Misschien ook bij jou het geval ??

gr.
Nico

BartT5R

Nico,
hebben ze daar bij jouw aan bezig geweest? Het is toch geen schadewagen geweest he die van jouw? ???
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

nOOb

Hij was in ieder geval al flink verwaarloosd.
En bij het rammelvrij maken van mijn achterklep vielen en paar stukjes glas van een (ooit) stukgegane achterruit uit.
:o
In ieder geval, morgen eens op de beurs kijken voor zo'n rempedaalschakelaar + rood lampje voor in de deur aan bestuurderszijde