inleren Landi LSi G3 installatie?

Gestart door Wouter1973, 06-12-2012 16:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Het volgende. Ik heb geruime ervaring met 940's op lpg, allen met een Viallp Lpi installatie. Bij die installatie moest de gascomputer ingeregeld worden, door de ECU te resetten en de auto enige tijd (ca 30 km) in te leren op benzine, door in die 30 km wisselende omstandigheden aan bod te laten komen (vanaf laag toerental stevig accelereren tot hoog toerental, en weer terug laten komen, etc.).
Mijn vraag: werkt ditt bij mijn 850 T-5 met Landi LSi G3 installatie ook zo? Met andere woorden: moet die installatie ook ingeleerd worden door met geresette ECU op benzine te rijden?

snix

Ik zal vast tegen gesproken worden maar volgens mij is deze hele procedure nergens voor nodig. Een ECU reset zich namelijk niet. Je gooit alleen wat waardes weg. Die komen inderdaad na een aantal kilometers weer terug. (of een aantal start/stop herhalingen). Waarom resetten?? Als je nou zei dat je het op lpg doet had het misschien nog iets nut. Maar eigenlijk niet.

De vialle LPI computer houdt zich als slaaf aan de benzine ECU met een paar omreken tabellen.

Landi ken ik niet. Maar voor de meestel LPG installaties geldt dat wanneer de installatie goed af is gesteld, de motor goed loopt op benzine, er niets aan de hand zou moeten zijn met het rijden op LPG.