Ervaring met storingen electronisch gaspedaalsensor (NIET ETM)

Gestart door Misha, 25-10-2012 10:25:11

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Hallo,

Hebben er hier mensen wel eens problemen ervaren met hun electronisch gaspedaal ? En dan doel ik niet op ETM-klachten maar echt over een versleten / vervuilde positiesensor van het gaspedaal ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

widebody

Had laatst 1 van onze Vlaamse vrienden daar ook geen last van? Nwe potmeter was toen de oplossing geloof ik.

Misha

Citaat van: widebody op 25-10-2012 10:30:42
Had laatst 1 van onze Vlaamse vrienden daar ook geen last van? Nwe potmeter was toen de oplossing geloof ik.
Ging dat ook over het echte drive-by-wire pedaal ? Of over de TPS op de gasklep met kabel ?

Het lukt mij bijvoorbeeld ook niet om de motor vanuit stationair naar  800-900 rpm te laten lopen en houden, dat doet niets of schiet daar boven.

)()()sT

Nee dat was fpede met een 850 TDI, dus dat lijkt me geheel anders (wist niet dat daar iets 'potmeterig' inzat?).
Sorry, ik heb van die oude auto's met een kabeltje dus kan je niet helpen.

Marc O.

Citaat van: Misha op 25-10-2012 10:36:31
Citaat van: widebody op 25-10-2012 10:30:42
Ging dat ook over het echte drive-by-wire pedaal ? Of over de TPS op de gasklep met kabel ?

Het lukt mij bijvoorbeeld ook niet om de motor vanuit stationair naar  800-900 rpm te laten lopen en houden, dat doet niets of schiet daar boven.

Had ik ook met mijn V70 met ETM. Het 'naar boven schieten' was overigens niet echt heel extreem, maar het was idd niet mogelijk om het toerental minimaal te laten toenemen. Heb trouwens altijd gedacht dat dat normaal was :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

UserID6342

Herken het wel bij een diesel, en heb ze daar ook best regelmatig vervangen.  Het systeem is te vergelijken namelijk beide electronisch pedaal.  Dat is in principe dezelfde constructie als bij een ETM, sleepringen die contact maken en verloederen.

Jeroentjuh

Wel eens losse massa aansluiting gehad aan de voorzijde van het motorblok, kreeg ik ook foutcode's van het gaspedaal.....

Misha