witte rook bij optrekken 2.5D

Gestart door berkel, 23-08-2012 17:48:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkel

Hallo,

gisteren tijdens een ritje vernam ik in de spiegel een witte walm. De v70 rookte een beetje tijdens het optrekken in de eerste en tweede versnelling.
Onlangs is de pomp dynamisch afgesteld dus dit lijkt mij het probleem niet.
Wel heb ik het idee dat ik niet voldoende vermogen heb. Bij de 140 is het al snel op en kruipt ie verder.

Welke zaken zou ik allemaal kunnen checken?
Ik heb zelf tot nu toe:

Turbo speling/slijtage.
Intercooler/turbo slangen defect.
EGR verstopt.

Welke zaken zou ik nog meer kunnen checken?

fpede

Luchtmassameter of luchthoeveelheidsmeter(afhankelijk van het model) ?
ik dacht dat wanneer die slecht was, de topsnelheid terugviel naar iets van een 170?
maar of dat het roken verklaart?

elianmars


Sbv

Distributie niet goed op tijd ? pompriem die tandje mist ?

UserID6342

Hoe blijft je KVS niveau ?  Blijft dat gelijk staan ?  Denk zelf ook aan de LHM / LMM.  Heb er hier eventueel nog wel eentje liggen om te proberen.

berkel

pomp timing is reeds al dynamisch gecontroleerd,ook is de distributieset vervangen, de auto gaf toen een storing op de LMM dus deze is inmiddels ook vervangen.

koelvloeistof en olie blijven mooi op nivo zover ik kan beoordelen.

Sbv

distri kan verkeerd gemonteerd zijn

berkel

Is dit ook nog te checken of de distributie niet goed staat?

berkel

inmiddels de turbo gecontroleerd als mede de vacuum en intercooler slangen. Turbo was prima. Vacuum slangen heb ik allemaal vervangen. Enkele waren iets aan het vergaan en de slang welke de EGR bedient was geknikt.  Direct de EGR schoongemaakt. De doorlaat van ook al aardig beperkt.
De V70 rijdt nu wel merkbaar beter. Ik zal komende dagen eens in de gaten houden of hij nog steeds rookt.

ZC3rr0r

Ik heb 's ochtends ook altijd een beetje witte rook, maar geen verlies in vermogen of andere vreemde symptomen.
In hoeverre dien ik mezelf hier druk over te maken of mag ik dit afschrijven als condens?

ZC3rr0r

Goed, ben inmiddels bij de garagist geweest, en die kunnen niks vinden.
Omdat het bij warm blok ook niet voorvalt achtte men het niet zorgwekkend.