ABS/ASR UNIT STORING.

Gestart door RDS, 12-01-2013 15:26:17

Vorige topic - Volgende topic

RDS

Ja abs en tracks lampjes gingen steeds branden en ook weer uit tijdens het rijden.
Van de week bij volvo dat motorkap kabeltje laten monteren,gelijk ff aan monteur te laten uitlezen.
Blijkt storing bij wiel RA ,hij wees naar control-unit en zei die eruit schroeven en iets van een printplaat opsturen naar
actronics .
Of moet ik het hele zwarte kastje opsturen ,krijg dit namelijk niet open namelijk .

En ik lees op site van actronics dat die eigenlijk niet voor particulieren repareert .
Lees ik hier op forum ook dat je als lid dit kan opsturen ,hoe werkt dat precies ik ben nieuw hier .

MVG Richard .

MEN-O

Even contact opnemen met Thuur hier op het forum, die fixet de boel voor je !, en inderdaad de locale dealer hier in Enschede had slechte ervaringen met actronics en deed geen zaken meer met ze.
www.thuurbo.nl

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Dennis1974

Idd....Thuur repareert ze tegen een mooie prijs met 2 jaar garantie meen ik....soldeer puntjes zijn waarschijnlijk gebarsten... Had exact dezelfde problemen en ook bij mij was bij uitlezen een code die naar het RA wiel verwees...is een typisch storingsbeeld voor deze problemen.

Het ding zit met 4 boutjes vast naast je luchtfilterhuis...die dus ff verwijderen...pas op dat ze er niet uitvallen met losdraaien :) want je moet ze schuin vanaf de onderkant losschroeven...

Dit is het ding wat je moet opsturen:

Bovenkant (of onderkant gezien dit dus schuin naar beneden wijst vandaar de voorzichtigheid met schroeven :) ):

Onderkant:

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

francois