losse krukas poelie bout

Gestart door BrianTDI, 28-10-2012 19:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrianTDI

Mede dieselaars,

Vorige week zondag heb ik mijn TDI rijdend weg gezet en hoorde ik al getik dat ik eerder niet hoorde en toen ik de volgende dag de auto starte sloeg deze gelijk weer af, nu gebeurt dit wel vaker met kouder weer, dus ik nogmaals starten, hoorde rare geluiden en er gebeurde niets.

S'avonds de anwb er bij en naar een anwb aangesloten garage gesleep, hier werd geconstanteerd dat de krukas poelie bout los is getrild en de cilinders de kleppen geraakt moeten hebben en adviseerde vervangen van het hele blok.

Nu heb ik de volledige distributie inclusief trillingsdemper en bijbehorende kurkas poelie bout laten vervangen, z'n 10d km geleden. De auto staat momenteel bij de garage die dit vervangen heeft, zei wilde de auto graag zelf zien en ik wacht hun reactie af.

Nu vraag ik me af is het inderdaad noodzakelijk om het hele blok te vervangen of is de cilinderkop afdoende, de anwb garage rade dat af omdat, een gereviseerde kop meer compresie gaat opbouwen, wat door gaat slijten in het "oude (430d km)" onder blok.







elianmars

Is bij mijn (ex) wagen ook gebeurd. Plots sloeg de motor vast. Ik heb de motor laten repareren (bij de Volvodealer). Er zijn 10 nieuwe kleppen ingegaan en het blokje liep daarna als nooit tevoren.
Heeft me 2600 euro gekost.

Ik denk dat je voor dat geld ook een ander (gebruikt) blok kunt laten monteren, maar dan weet je niet in welke staat dat blok verkeert.

Succes!


UserID6342

Nu treft het natuurlijk weer dat we hier een heel goed dieseltje hebben staan ;D  Hier kan het blokje zo in die van jou gelepeld worden, heeft ongeveer dezelfde stand meen ik uit mijn hoofd.

Anders PB maar even.

BrianTDI

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga er op dit moment inderdaad vanuit dat het een fout is van de garage en wacht ik ook nog even af wat hun gaan zeggen of aan willen doen. Het is jammer dat ik juist de DB riem preventie vervangen heb en dan dit.

@ elianmars, en het onderblok hebben ze toen gelaten voor wat het is ?



elianmars

Citaat van: BrianTDI op 28-10-2012 20:15:05
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga er op dit moment inderdaad vanuit dat het een fout is van de garage en wacht ik ook nog even af wat hun gaan zeggen of aan willen doen. Het is jammer dat ik juist de DB riem preventie vervangen heb en dan dit.

@ elianmars, en het onderblok hebben ze toen gelaten voor wat het is ?




Onderblok is niks aan gedaan.

BrianTDI

Kleine update:

Contact gehad met de garage, deze heeft een nieuwe riem geprobeerd, maar de motor liep niet lekker.
Nu gaat de cilinder kop er af om te kijken wat ze tegen komen, ze staan echter voor de fout in en zullen het kosteloos repareren!


Het zal nog wel een week duren, maar dat neem ik voor lief natuurlijk.
Ik hou jullie op de hoogte





turbopower

En zo hoort het natuurlijk ook !!!

Taranis

Citaat van: BrianTDI op 01-11-2012 13:54:29
Nu gaat de cilinder kop er af om te kijken wat ze tegen komen, ze staan echter voor de fout in en zullen het kosteloos repareren!

Zo dan, dat is netjes! Fouten worden overal gemaakt, maar 't is maar net hoe je het oplost. Welke garage is dat als ik vragen mag? :)

Piere

Citaat van: Taranis op 01-11-2012 18:44:24
Citaat van: BrianTDI op 01-11-2012 13:54:29
Nu gaat de cilinder kop er af om te kijken wat ze tegen komen, ze staan echter voor de fout in en zullen het kosteloos repareren!

Zo dan, dat is netjes! Fouten worden overal gemaakt, maar 't is maar net hoe je het oplost.

Inderdaad, en dit is een heel mooie oplossing!
Dat verhaal van het onderblok dat sneller gaat slijten is zever. Een gereviseerde kop kan geen kwaad en zoals Elianmars al zei, dan weet je tenminste wat voor blok je in je auto liggen hebt. Niet mee inzitten dus ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

BrianTDI

Helemaal mee eens!

Ik ben verder ook zeer tevreden over de garage, doe het zelf garage berkouwer van breukelen in utrecht,
hier op het forum bekend als volvo berkouwer. De garagist heeft gewerkt en werkt nog steeds bij de volvo dealer.

Toe ik pech had in Duitsland had de man ook de storing in no-time verholpen, terwijl de adac het somber inzag.


BrianTDI

Gisteren even langs de auto geweest omdat ik wat spullen nodig had die er in lagen.

Kon het niet laten en gelijk wat foto's gemaakt van de werkzaamheden.


losse delen achterin



onder de kapt


de cilinder


het zijn er toch echt 5



BrianTDI

De auto gister eindelijk kunnen ophalen. De cilinder kop liet op zich wachten en er was nog een probleem met de verstuiver bouten heb ik me laten vertellen.

Maar hij is weer terug!, is het nog van belang om de auto op een bepaalde manier in te rijden oid?


Taranis

Als ze niet gehoond hebben en geen zuigerveren hebben vervangen, dan gewoon netjes warm rijden en daarna gaan met de banaan.

Fijn dat je weer kunt roeten :)

elianmars

Nadat ik de wagen terug kreeg, heb ik 'm net zo misbehandeld als voordien.

arjenT5R

Heul erg netjes opgelost van de garage! :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!