bericht volvo

Gestart door denjo, 10-09-2004 23:04:21

Vorige topic - Volgende topic

denjo

STOCKHOLM - De Zweedse autofabrikant Volvo roept wereldwijd 460.000 auto's terug wegens problemen met de koeling van de motor. Door een elektronisch mankement kan die oververhit raken, aldus Volvo vrijdag in een verklaring.

Volvo heeft nog niet eerder op zo'n grote schaal auto's teruggeroepen. Het gaat om de modellen S60, S80, V70 en XC70 die de fabriek in 2000 en 2001 heeft gebouwd. Ook een aantal wagens uit 1999 moet terug. De betrokken autobezitters krijgen binnenkort bericht.

V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

devnull

Das lekker...ben ik dus de lul.

thuur

Nou met een S80 met een potentieel probleem vind ik je niet echt een arme hals ;)

Wordt toch prima opgelost zo? Je wilt niet weten hoeveel Mitsu's er rondrijden met 'potentiele' problemen.. Het management van deze firma neemt in de regel slechts actie als er fatale ongelukken gebeuren, zoals laatst met die wielophanging van die kleine vrachtwagens. 2 of 3 doden uit m'n hoofd. En da's ook de reden waarom Daimler-Chrysler zich terug heeft getrokken uit dit bedrijf..

Nee, ik ben blij met terugroepacties. De fabrikant neemt z'n product serieus.

Gr 8)

Entuscan

Kan je ergens terugvinden aan welke eisen de wagen moet voldoen?
VIN nr of zo?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Amieke850

Volvo recalls 460,000 cars worldwide
September 11, 2004 - 8:04AM
Volvo Cars, the Swedish car-making unit of Ford Motors, had recalled about 460,000 cars worldwide because of motor problems, a company spokesman said.
Volvo's largest ever recall concerns the S60, V70 and XC70 models from 2000 and 2001 in which problems have arisen with the electronic fan control module inside the radiator, which if overheated could lead to a short circuit and possibly a fire.
Car owners would be informed of the recall by letter, spokesman Bo Larsen said.
Around 150,000 Volvo cars will be recalled from the United States and 75,000 from Sweden. Other countries affected include Germany, where 40,000 cars will be recalled, and Britain with 35,000 vehicles.
The problem has primarily arisen in areas with warm temperatures and slow driving, for example in rush-hour traffic. As a result, the problem has been most acute on the Japanese market, where nearly 14,000 cars will be recalled.
© 2004 AFP

Blijven nog 146.000 Vv's over..., verdeeld over ik-weet-niet-hoeveel landen...

Kingfisher

Citaat van: thuur op 10-09-2004 23:27:15
Nou met een S80 met een potentieel probleem vind ik je niet echt een arme hals ;)

Wordt toch prima opgelost zo? Je wilt niet weten hoeveel Mitsu's er rondrijden met 'potentiele' problemen.. Het management van deze firma neemt in de regel slechts actie als er fatale ongelukken gebeuren, zoals laatst met die wielophanging van die kleine vrachtwagens. 2 of 3 doden uit m'n hoofd. En da's ook de reden waarom Daimler-Chrysler zich terug heeft getrokken uit dit bedrijf..

Nee, ik ben blij met terugroepacties. De fabrikant neemt z'n product serieus.

Gr 8)

Om over Peugeot nog maar te zwijgen. Remdruk van 307 kan plotseling wegvallen (zelf ervaren in januari 2004) en ze kwamen in Juli 2004 met een terugroepactie hiervoor........ Lekker bijdehand.
Dan lost Volvo het toch beter op!

denkweb

Bij de peugeot werd bij het inschakelen van het noodloop programma de rembekrachtiging (en meer) uitgeschakeld, je auto wordt onder het rijden min of meer op non-actief gezet. Fijn is dat ja.

Wat betreft de 'lichtontvlambare Volvo's' is het een probleem wat ook al geruime tijd heerst, heb er zelf ook twee van mogen aanschouwen eerder dit jaar (retourtje Italië via de verzekering). Doet zich alleen bij extreme hitte en onder bepaalde condities voor (net als trouwens de opgegeven vermogenswaardes van sommige auto's  ;D )

BenC70ES

Ze zouden beter een terugroep-actie doen voor hun ROTTE airco's  >:( >:( >:( (tot 2x toe voor een wagen van 5j oud!)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Joris_Scholte

Fijn hè, dat Ford de toko heeft overgenomen... :(

Reitse

Welke invloed had Ford in 99 en 2000 op Volvo, Joris? En dat er een terugroepactie is vind ik wel een goeie (beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald).