Afdichting gaten ruitenwissers in parafaan

Gestart door Loet, 10-09-2012 14:37:48

Vorige topic - Volgende topic

Loet

Beste forumleden,

Met genoegen heb ik op het forum gelezen hoe men waterlekkages te lijf gaat. Sommige berichten zijn jaren oud, maar nog altijd actueel. Mijn T5r lekt links, zowel voor de bestuurdersstoel als erachter. Na een pittige onweersbui in Frankrijk viel het me pas op. Ik begin bij de parafaan. Vorig jaar heb ik het Clifford alarm eruit gesloopt, omdat die de accu leeg trok. Toen is de zekeringenkast wel ietsje omhoog geweest. Ik zie ook lekkagesporen op die hoogte, maar dan onder het dashboard. Helpt dat niet, dan demonteer ik de dakrails.

Mijn vraag luidt: in de parafaan zitten twee gaten voor de assen van de ruitenwissers. Bij mijn Volvo sluiten de afdichtingen (een soort sponsen) helemaal niet aan op de parafaan. Daardoor loopt er sowieso meer water richting de bak van de zekeringkast dan wel eronder. De werking van de parafaan neemt dan toch met sprongen af? Worden de afdichtingen vervangen in deze toestand? Ik heb daar niets over gelezen.

Als ik alles losgemaakt heb, zal ik alle doorvoeren opzoeken en vrijmaken.

Alvast hartelijk dank!  :)

mehn

Als de beide afvoergaten in de stalen bak onder de paraffaan open zijn, is het geen enkel probleem als er water onder de paraffaan terecht komt.
Er zitten immers ook heel wat gaten in de luchttoevoeropeningen in de paraffaan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

peteRRR

In de bak waar de zekeringkast in staat zit iig 1 gat/gaatje of 2 gaatjes als deze verstopt zitten loopt daar ook de boel vol.
Heb ze toen doorgestoken met een ijzerdraadje wat best een gepiel is om ze te vinden trouwens.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wout309t

Controleer ook de 2 grote afvoerslangen onder de parafaan.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Loet

Volvo-dealer Ton van Kuijk dacht met overtuiging aan het bakje van de airco. Maar ik heb afgelopen vrijdag 800 km gereden met ingeschakelde airco en de matten zijn droog. Maar de 'sponsen' worden nooit vervangen.

Dus de parafaan verwijderd en zie ...... gaatje onder de zekeringkast zat bijna potdicht dicht en de afvoer aan de andere zijde ook. Zelfs de afvoeren van de parafaan zaten deels vol met blaadjes die bij mij niet aan de bomen groeien. Alles schoongeblazen, met een dunne slang doorgestoken en met flink water getest. Alles lijkt droog te blijven. De tijd zal het leren. 

De afvoeren van het dakraam doen het wel goed. Die heb ik ook maar even meegenomen.  :eusa_dance:

Laat de regen maar komen lijkt me. Volgens mijn garageman zijn de beschreven onweersbuien in Frankrijk wel vaker aanleiding voor een lekkage. Alle zwakke plekken liggen dan bloot. Bedankt maar weer!