motor 10v niet altijd mooi stationair en houd in

Gestart door tommenges, 15-09-2012 19:44:39

Vorige topic - Volgende topic

tommenges

Hallo,

Ik heb even een vraag (trouwens mijn eerste post sinds 2 jaar maar lees t forum zeer regelmatig  ;D)

Mijn trouwe 850 2.5 10v loopt sinds enige tijd niet heel regelmatig stationair en laatst begon t lampje van de lambda te branden en tevens de automaatbak in de noodloop stand te schakelen (met bijbehorend knipperpijltje) heb de computer obd1 uitgelezen en gereset en de keuzehandle van de automaat paar keer flink heen en weer gehaald en nu zijn beide problemen opgelost, alleen loopt ie stationair nog niet heel regelmatig en tevens wil de motor nog weleens sputteren bij lage belasting ( lagere toerentallen < 2200 rpm). heb ook t idee dat ie veel brandstof verbruikt.

Heb inmiddels de codes uitgelezen en geeft aan A1 223 signaal gasklep stand sensor te laag
                                                                             A2 122 deze code kan ik niet terug vinden op de lijst iemand die dit weet misschien??
                                                                             A7 122 sensortijd motortemp. te lang

waarschijnlijk is t dus kwestie van gasklep controleren / schoonmaken/vervangen als ik t zo lees op t forum alleen wat betreft het stotteren ..... zou dit ook aan de bobine oid kunnen liggen ? en die 'vreemde' code op A2? zou graag weten wat t kan zijn dus hoop dat iemand van jullie t me kan vertellen :)

Groeten,
Tom

thuur

tommenges

Kijk aan :) weet ik dat ook weer, van de week eerst maar eens eentje op de kop tikken en gelijk maar rotor en verdelerkap vervangen, weet namelijk niet hoe lang deze er op zitten en heb de auto inmiddels al een jaar of 5 :)