Denso Iridium Power bougies.... nog maar eens..

Gestart door Misha, 30-11-2007 20:18:08

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Je hoort veel loven de verhalen over de Iridium Power bougies. Zeker van LPG-rijders.
Eén van de dé verkoopargumenten van deze - in Nederland dure- bougie, is de operking dat de bougie zoveel langer meegaat.
Voor de OEM-bougies wordt 45.000 aangehouden (3 beurten). Ik kan wel zeggen dat je dit met LPG niet gaat halen zonder klachten.
Ik gebruik zelf 1 setje versie vonkbouten per beurt of 15.000km.

Nu zit ik eens een beetje door te lezen, en wat schetst mijn verbazing : de fabrikant zélf geeft voor de Iridium Power bougie 15.000-20.000 km aan..
Linkje naar Denso

Met andere woorden: tja, wat eigenlijk...
De langere levensduur hoeven we dus niet als argument mee te nemen...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Mijn vorige (eveneens originele) "vonkbouten" ( ;D) hebben er bijna 20.000km ingezeten voordat ik ze zelf heb vervangen (voor wederom originele bougies). Merkte overigens niet dat ze aan vervanging toe waren. Destijds foto's van die dingen op het forum gezet toen ik ze had gedemonteerd. Zagen er eigenlijk nog erg goed uit (al kun je dáár niet al teveel conclusies uit trekken).

Kortom: bij mij gaan er gewoon originele bougies in.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Enno

Citaat van: Misha op 30-11-2007 20:18:08

de VK 20 ;) is de long life bougie........die is NOG duurder......

Snellebaksteen

Hmmmm, ik heb met de vorige set originele knetterstokjes zeker 45.000 gereden, en ze zaten er al in toen ik de wagen kocht. En geen merkbaar verschil met de nieuwe weer originele, die er trouwens ook alweer dik 25.000 er in zitten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

Citaat van: Misha op 30-11-2007 20:18:08
Nu zit ik eens een beetje door te lezen, en wat schetst mijn verbazing : de fabrikant zélf geeft voor de Iridium Power bougie 15.000-20.000 km aan..
Linkje naar Denso

Met andere woorden: tja, wat eigenlijk...

even mijn onderhoudsboekje  ;D erbij genomen.
Denso IK24, precies 97246km gebruikt.

:eusa_think:

Midicijnman

Wat voor verschil zou je dan moeten merken als je er nieuwe en/of betere bougies in zet? Ik rij nu al 45000 km op een setje. Geen idee wat voor merk of soort. Ik heb ook geen klachten of storingen.
Los van de keuze om ze (preventief) te vervangen, vraag ik me ook af of het zin heeft om voor die Denso's te gaan.