Imitatie PNP switch defect na 1,5 jaar normaal?

Gestart door StefanCJ, 23-09-2012 18:22:27

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Hallo,

Begin januari 2011 heb ik de PNP switch van mijn S70 vervangen. Nu, iets meer dan 2,5 1,5 jaar later schakelt mijn achteruitrijverlichting niet altijd in bij het in de R zetten van de automaat. Ik ben bang dat ik weer aan de beurt ben om mijn PNP switch te vervangen maar vind het toch wel erg snel na 2,5 1,5 jaar, zelfs voor imitatie.

Ik zit te twijfelen, weer een immi switch of origineel. Wat is wijsheid?

Stefan.

UserID6342

Zou er een originele op zetten, zo groot is het prijsverschil nu ook weer niet.  Met een originele veel minder kans op gezeik / gezeur.  Degene die nu op de estate zit gaat dadelijk ook over naar de sedan (half jaar oud)

StefanCJ

Ik zal morgen eens een belletje doen naar de dealer want om over 2,5 jaar weer dat ding te vervangen is ook zonde.

UserID6342

Meen uit mijn hoofd iets van 134 of 154 euro.

Sbv

Bij mij is het nog 2012, denk dat je 2010 bedoeld  ;D

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 23-09-2012 19:49:48

Nee, het was 2011. Rekenen met getallen boven de 10 is niet mijn sterkste punt blijkbaar  ;D

StefanCJ

Vandaag even getest: als ik de auto in de N zet, start 'ie niet, in de R branden de achteruitrijlichten niet altijd (soms wel, soms niet). Als ik in de N de pook iets naar achter trek, start 'ie wel, als ik in de R als de achteruitrijlichten niet branden de pook iets naar achter trek, branden ze wel.

Voordat ik een nieuwe PNP switch koop ga ik voor de zekerheid de huidige switch nogmaals stellen met het tooltje. Het was even zoeken naar dat stomme ding maar ik heb hem gevonden.

:)

Misha

Citaat van: StefanCJ op 23-09-2012 19:53:22
Citaat van: Sbv op 23-09-2012 19:49:48

Nee, het was 2011. Rekenen met getallen boven de 10 is niet mijn sterkste punt blijkbaar  ;D
Je hoeft toch ook alleen maar op de kleintjes te letten ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Citaat van: StefanCJ op 24-09-2012 20:12:15
Vandaag even getest: als ik de auto in de N zet, start 'ie niet, in de R branden de achteruitrijlichten niet altijd (soms wel, soms niet). Als ik in de N de pook iets naar achter trek, start 'ie wel, als ik in de R als de achteruitrijlichten niet branden de pook iets naar achter trek, branden ze wel.

Voordat ik een nieuwe PNP switch koop ga ik voor de zekerheid de huidige switch nogmaals stellen met het tooltje. Het was even zoeken naar dat stomme ding maar ik heb hem gevonden.

Heb je het tooltje niet speciaal voor nodig hoor, werkt wel makkelijker dat wel natuurlijk.  Deed het voorheen toen ik het tooltje nog niet had altijd gewoon met een schuifmaat (met dank aan Marco)

StefanCJ

Vanmorgen de pnp switch goed afgesteld, van tevoren gekeken en toen stond het ook al goed. Nu wel starten in de n maar geen achteruitrijlichten. Ik heb een nieuwe besteld en monteer hem ergens komende week.

StefanCJ

Vanmorgen heb ik de switch vervangen voor een originele. Het blijft een beetje frotten met de stekker maar uiteindelijk gelukt in een kleine twee uur tijd.

Ik heb de oude schakelaar opengemaakt en op zich zag het er best aardig uit

Moraal van (in ieder geval mijn) verhaal: die imitatie dingen van Scanpech lekker laten liggen.

henry classic v70

Citaat van: StefanCJ op 29-09-2012 15:29:14
Moraal van (in ieder geval mijn) verhaal: die imitatie dingen van Scanpech lekker laten liggen.

Gôh dat je daar nu al achter bent :eusa_whistle:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Racingbrick

Ik moet zeggen dat het ding voor de eerste keer vervangen nogal veel gepiel is, het uitvogelen van de stekker met name...

Heb jij al sneeuw liggen daar?

StefanCJ

Citaat van: Racingbrick op 29-09-2012 21:01:54

Ik moet zeggen dat het ding voor de eerste keer vervangen nogal veel gepiel is, het uitvogelen van de stekker met name...

Heb jij al sneeuw liggen daar?

Het plastic folie spiegelde mooi in de zon  8)