Aansluiten FM-antenne op de achterruitverwarming (sedan)

Gestart door ZC3rr0r, 02-03-2013 23:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZC3rr0r

Hoi medeforummers,

Ik zoek de aansluiting van de achterruitverwarming in een alter-2 sedan, dus letterlijk het draadje dat naar het verwarmingselement loopt.
Ik wil de achterruitverwarming namelijk gaan gebruiken als FM antenne, net zoals in de estate en V70 het geval is.

Ik heb hiertoe bij Conrad de volgende antenne gekocht: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/320889/RTO-electrische-antenne-met-versterker

En het hoe en waarmee van het aansluiten is me helemaal duidelijk, ik krijg alleen de aansluiting op de ruit niet gevonden (en ik weet niet hoe je de hoedenplank er fatsoenlijk uit krijgt, dat helpt ook niet echt ;) )

Tips zijn welkom! :)

NinaPaul

Heb geen idee welke kleur kabel het is.

Maar deze systemen werken het beste wanneer je de kabel afstand zo kort mogelijk houdt.
Het lijkt mij dus aangewezen om hem zo dicht mogelijk bij de achterruit verwarming te plaatsen, hiervoor zal je dus een aantal interieur delen moeten demonteren.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Citaat van: NinaPaul op 04-03-2013 10:34:08
Heb geen idee welke kleur kabel het is.

Maar deze systemen werken het beste wanneer je de kabel afstand zo kort mogelijk houdt.
Het lijkt mij dus aangewezen om hem zo dicht mogelijk bij de achterruit verwarming te plaatsen, hiervoor zal je dus een aantal interieur delen moeten demonteren.

Dat is geen probleem, zolang ik maar weet welke eruit moeten om bij de aansluiting te kunnen komen :)
Heeft iemand toevallig een foto waarop de aansluiting van de achterruitverarming zichtbaar is?

UserID6342

Oder de hoedenplank en achter de C-stijlen, maar dat had je natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken ;D ;D

ZC3rr0r

De aansluiting die je nodig hebt is de +-pool en die zit achter de linker C-stijl.
Kwestie van hoedeplank eruit, bekleding losklikken en gaan.

Ontvangst is super overigens, beter dan eender welke antenne is op het ding heb gezet.

Wel een tip: Gebruik niet het doorverbind-blokje dat erbij zit maar haal de connector los, voeg de kabel van de verwarming en die van het antennesignaal samen en krimp het netjes in een nieuwe connector.

Ga binnenkort de blauwe ook hiervan voorzien, ben er erg over te spreken :)