dubbele roffel in Limburg

Gestart door jazzwessem, 12-09-2004 00:19:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jazzwessem

#15
toepointsrie liter, oftewel 2,3
8) Roel
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Peth©oni


jazzwessem

Dank je wel voor je compliment!......nou....het was een 'vluggertje'.....ik zal binnenkort nog wel iets maken....

Roel ;D
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Reitse

Graag! Altijd leuk dit soort plaatjes ;D

wepster

dat ziet er verrekte strak uit ik mag hopen dat je daar veel  genietende km mee kunt roffelen

PS welke mof is zo dom om zo'n strak monster te verkopen.

greets wepster

nOOb

#20
amai,
Dat is wat men noemt : showroomconditie
Is net nieuw.
Proficiat met aanwinst.

gr. Nico
p.s. mooie kleur he  ;D

jazzwessem

#21
En je wilt niet weten wat ik er voor betaald heb............

Er staat er nu een (nederlandse) te koop op ebay

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=2489830878&ssPageName=STRK:MEWA:IT met een defecte airco ('bijvullen'......ja die kennen we!), kale voorbanden, defecte afdekhoes en 2honder zoveel duizend op de teller. Hij biedt hem 'direct' te koop aan voor 17.000 euri!
Ik heb die van mij voor 10.500 gekocht van de eerste eigenaar met 77.000 op de teller....nou moeten er natuurlijk wel nog de keuringskosten en BPM bij, maar dan nog...


;DRoel
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

©orné


<eBay> ... Die is helemaal mesjogge!

Citaat van: jazzwessem op 18-09-2004 23:21:20Ik heb die van mij voor 10.500 gekocht van de eerste eigenaar met 77.000 op de teller....nou moeten er natuurlijk wel nog de keuringskosten en BPM bij, maar dan nog...
Proficiat!

Ik heb mijn kentekens juist vanmorgen laten maken. Ik betaalde voor m'n '97 V70 T5 (146Mm) 10.400, inclusief douane-kenteken en verzekering en mocht er dus lekker alvast 2 weken mee rijden. Moest daarna wel 'n maand wachten! Keuring kostte me in Schiedam 135 euri (is meteen APK-gekeurd), de BPM kwam op 2454 ... "full-options" heeft z'n prijs :(.
Als je meteen kunt pinnen (max. EUR 2500 per keer met Postbank!) kun je 't kenteken met 5 dagen thuis hebben, anders duurt 't al gauw ruim twee weken (in mijn geval dus) voor je officieel de weg op mag. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik met 't douane-kenteken gewoon gereden heb - soms met samengeknepen billen als er opeens 'n motormuis achter je opduikt... die dan naar de volgende benzinepomp blijkt te moeten <zucht van verlichting> :D

Groet,
©orné
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

jazzwessem

Hallo ©orné,

Da's toevallig, ben gisteren nog vanuit het verre Zuiden in Krimpen geweest (begreep toch goed dat je daar woont?).
Ik 'mag' 15 oktober op keuring (heb de auto 12 augustus gekocht!).
Informatie over de te betalen BPM leverde na twee telefoontjes twee verschillende bedragen op. Volgens de ene moest ik 1045 euri betalen, bij de andere 2214 of zoiets (en dat allebei inclusief de 90% korting omdat m'n Volvo 9 jaar oud is).
Volgens mevrouw 2 (die van de 2214 euri) was de T5R nooit in Nederland geleverd (!!!!!!) en was dat een T5 met extra opties. 'Hebt u een elektrisch schuif/kanteldak meneer?' .........'Eh, ja...' 'Dat is een optie, daar moet u BPM over betalen'. 'Nee mevrouw, bij een T5R is DAT SPUL ALLEMAAL STANDAARD!'. Maar de mevrouw weet van geen ophouden: 'Hebt u ook een wiswasinstallatie op uw koplampen???'........ik : 'Ja, natuurlijk, het is een T5R!'........zij: 'dat is een optie, dus daar moet u BPM over betalen'. Enfin, ik heb na een tijdje opgelegd, verbaasd (en me ergerend) over zoveel onkunde (het is g..ver.omme hun vak!!!). Ik heb vervolgens Volvo in Beesd gebeld met de vraag of ze me de officiele prijslijst en lijst met standaardaccessoires konden sturen......had ik de volgende dag in huis. Volgens m'n eigen berekeningen moet ik ongeveer 1100 euri betalen aan BPM. Ik hoop eind oktober de weg op te kunnen.......heb wel al een aantal keren 'stiekem' gereden met de kentekenplaten van m'n 850 GLE......(die trouwens te koop is op Marktplaats).

groeten, Roel
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Yackall

Bijzonder fraaie wagen! Heel veel plezier ermee....ennuh....rij voorzichtig. (of toch maar niet?)   ;D

Rad

Erg mooie wagen voor een erg mooie prijs...gefeliciteerd!!

jazzwessem

Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Halimi


Kwijl.......
Mooie bak Roel, veel plezier ermee!

Hans

jazzwessem

#28


15 oktober: eindelijk naar Elsloo om de T5R te laten keuren.
Deze keuring begint om 9.30 uur, maar ik moet om kwart over negen daar zijn om nog de nodige papierzooi in de vullen. Om klokslag 9.00 uur sta ik nog in de file op de Napoleonsweg, (negatief) bekend om zijn immense hoeveelheid vrachtverkeer en talloze ongelukken die er gebeuren. Ik kan vanuit Wessem waar ik woon, direct de A2 oprijden, maar ik moest eerst nog naar Garagebedrijg Cortenbach in Neer om de groene kentekenplaten terug te brengen. Cortenbach verkoopt 2e-hands personen- en bedrijfsauto's en is wat betreft de eerste categorie gespecialiseerd in Volvo's. Ik heb hier indertijd een 940 estate en een 855 GLE gekocht, prima wagens tegen zeer acceptabele prijzen. Ik heb m'n T5R bij hen laten nakijken om verrassingen tijdens de RDW-keuring te voorkomen en in ieder geval niet op her-keuring te hoeven gaan. Ik heb inmiddels al lang genoeg gewacht (ongeveer 10 weken).
Om 9.24 uur scheur ik (met dank aan de afdoende hoeveelheid pk's, mijn Palm T3, GPS muisje en Navtech navigatiesoftware) het terrein van de RDW aan het Businesspark Stein (zo heet die straat!).
Ik zoek de ingang en moet eerst een nummertje trekken (sorry hoor!) waarbij ik moet aangeven of ik een categorie A, B of AB ben of zoiets. ik ben een AB-er, hetgeen betekent dat ik voor een keuring kom. Na het nummertje AB 16 getrokken te hebben loop ik door naar een ruimte met vier loketten: een voor de douaneformaliteiten en drie voor RDW-zaken. Na een minuutje komt mijn nummer in een display te staan, en kan ik me aan loket 4 vervoegen. Na betaald te hebben (middels een aanwezige pinautomaat) krijg ik mijn keuringsformulier. Na een tijdje wordt mijn naam omgeroepen, en mij gevraagd met mijn auto naar de middelste poort van het keuringsstation te rijden. Na te zijn binnengereden stel ik me voor aan de keurmeester die me begroet met: ''t blijven toch mooie wagens, die T5R's'.
Navraag leert dat hij zelf geen Volvo rijdt, maar wel bij Volvo (niet Nedcar) in Born, Gent en Zweden gewerkt te hebben. Toeval!
Hij is erg verbaasd over de lage kilometerstand (77.000). Ik vraag hem of hij er iets op tegen heeft als ik wat foto's maak....geen probleem. Na een halfuurtje zit de keuring er op, en met een stapeltje papieren rijker wordt mij verteld dat ik me nu bij de douane kan melden voor het afdragen van de BPM. In Elsloo zitten RDW en douane in een gebouw, erg handig! Ik had bij Volvo in Beesd een kopie opgevraagd van de T5R-catalogus met daarin alle gegevens m.b.t de standaarduitrusting van de T5R, dit om onnodige discussies met de douane te voorkomen (die had ik telefonisch enkele weken geleden al genoeg gehad). Ik moet een aantal formulieren invullen m.b.t de BPM, en de gegevens van Volvo komen erg van pas!
Een aantal voorzieningen die in de auto aanwezig zijn, kunnen op het formulier in mindering (!) worden gebracht op het te betalen BPM-bedrag.
Ik zet een kruisje bij 'cruise-control'; 'boordcomputer'; 'zij-airbags'en nog enkele dingetjes. Na tien minuten wachten kan ik me met m'n ingevulde formulieren bij het douaneloket melden: 'Ah meneer, een Volvo 850'. 'Ja, een T5R'zeg ik. De 2e aanwezige douanebeambte reageert naar zijn collega: 'Oh, dat is die zeldzame. Daar zijn er maar een paar van gemaakt (nou ja, een paar!). Die staat niet in onze database, maar daarvoor moet je in de klapper kijken'. De collega kijkt in de klapper en haalt daar dezelfde gegevens uit die ik van Volvo had gekregen...
Puntje van discussie werden nog de 'Sips airbags': 'Meneer, waar zitten die?'. 'In de stoelen'. 'Oh, maar dan zijn het geen side-airbags' zegt het douaneheertje.
Ik: 'Ja hoor, dat zijn het wel'. Hij: 'Nee, met side-airbags bedoelen ze die dingen die langs de hele zijkant lopen, de curtains'.
Ik besluit me niet verder in een onoplosbare discussie te storten, en na 1180 euri gepind te hebben ga ik na de mededeling 'Volgende week woensdag hebt u de spulletjes in huis' met mijn groene roffel op weg naar huis.

Roel  ;D
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

martijn.

#29
Proficiat Roel,

Verander effe de link van je foto.
Deze vraagt om een wachtwoord.

Dus volgende week donderdag mini-meeting in Wessem ;D.