Cruise control drives me mad! suggesties?

Gestart door Baseman, 21-09-2012 17:06:22

Vorige topic - Volgende topic

Baseman

Ik heb een V70 uit 1998, waar ooit de cruise uitgehaald is (vermoed ik, de stengel was een andere kleur en zonder knoppen) en deze heb ik nu, met alle bijbehorende componenten, weer teruggeplaatst.

Probleem is, hij doet niks.
Dat wil zeggen, de componenten werken allemaal, los van elkaar, de pomp doet het, de schakelaar op het stuur werkt, relais met drie verschillende uitgewisseld, waarvan 2 bewezen werkend, maar geen sjoege.....

Ik heb hem uitgelezen en krijg tijdens de rit met cruise op ON code 1-1-1 retour, bij afzetten van de motor, op contact en opnieuw uitlezen, code 1-1-2, wat klopt, want de auto staat stil.

In component-test-mode alles sensoren en schakelaars getest, alleen de juiste code retour.
De vacuumpomp via de relais voet door verbonden (met dank aan Matthewsvolvosite) en ook deze werkt.
De pomp uit de v70 in mijn eigen auto (940 met werkende cruise) geplaatst, en deze werkt uitstekend.

de kabelboom toch nagekeken op draadbreuk, maar was niet het geval (visueel en gemeten)
De rempedaal schakelaar uitgewisseld met bewezen werkend exemplaar, ook geen resultaat.

Uitgelezen met vol-FCR, maar dat werkt natuurlijk niet op cruise.
Autodiagnos zegt ook niets, maar dat klopt ook.

Ik heb wel een Volvo systeemtester, maar geen cruise-chip, kon hem dus niet uitlezen met computer.

Nou vraag ik me af.
Moet de cruise aangemeld worden of zo?
Zit naar ik weet geen CAN-bus in de auto, is een 2.5T en mechanisch gasklephuis.
Maar wat is het dan...!?!?!?

Iemand nog suggesties?
(behalve er een VST aanhangen bij de dealer?)

Ben aan het overwegen er een nieuwe kabelboom voor te gaan maken, zelf.
Prik, massa en VSS zou voldoende moeten zijn, om het systeem te laten werken, niet?

Should drive me relaxed, but only drives me mad at this moment!

Ries van de Zilverschuit

Je hebt de rempedaalschakelaar ook helemaal uitgetrokken toen je hem plaatste? Het is een soort zelfstellend systeem namelijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Baseman

Ja.

In eerste instantie niet, maar naderhand wel gedaan ja.
Het electrisch contact onderbreekt ook gewoon, het vacuum ook., bij intrappen pedaal.

Diagnose component-test geeft dit ook aan.

Ik heb de slang van de pomp losgenomen, bezlazen en idd geen lek, bij intrappen pedaal, wel.

Moet goed zijn dan toch? of maak ik een denkfout?

Eddy-E

Als er geen cc ingezeten heeft moet dit bij dit type de software veranderd worden in de ecm , als het goed heb.
850 2.5 10v 94

Jack v

98 is nog vacuumgeregeld die behoeft volgends mij geen software.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ries van de Zilverschuit

Er zwerft hier ergens een pdf hoe je de boel kan testen via het relaisvoetje. Maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue