Uitgebrand

Gestart door multiklep, 29-09-2012 10:54:43

Vorige topic - Volgende topic

C.punTeR

Het is allebeide kwaad met kwaad bestrijden.

Maar ik zou persoonlijk voor een 6L schuim gaan.(wel vorstvrij natuurlijk  ;) )

Groet..

Henk855

Of een goede CO2 blusser
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

dopie

Gewoon deze heb ik ook in de auto.
Heb nog wel een kleine 500gram brandblusser voor het geval dat.

De Sparco Fireater is een brandblusser die in plaats van poeder of schuim werkt op basis van het ontnemen van zuurstof op de plaats van de brand. Dit systeem werkt in het bijzonder erg goed in min of meer gesloten omgevingen zoals de cabine en motorruimte van een auto.

De blusser werkt gedurende 51 seconden -waar een normale 1 kg poederblusser ca. 10 seconden werkt.

De gassen laten geen resten achter.

M a r c

Citaat van: dielie850 op 29-09-2012 13:39:21
Oww wat zonde zeg sterkte ermee.
Ik heb me al voorgenomen als er rook vanachter he dashboard vandaan komt zet ik meteen de koevoet erachter. Dan maar een nieuw dash dat heb ik liever als een uitgebrande auto.

Haal gewoon de minpool los...

Kortsluiting kun je ook niet oplossen door er een blusser op te richten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 01-10-2012 10:37:33
Heren, erg vervelend dit natuurlijk allemaal, maar denken jullie nu echt iets te kunnen uitrichten met zo'n blussertje van 1 kg ?  En dan ook nog zeker de meest goedkoopste versie ?  Kom op zeg, met die dingen kun je als er brand uitbreekt, de motorkap losmaken, de brandblusser in zijn geheel erbij donderen en de klep weer goed hard dichtdrukken....

Geloof me, dat heeft echt 0 komma 0 zin en is volstrekt weggegooid geld.  Vraag maar eens na bij de brandweer in je buurt, een BHV-er en meer van dat soort mensen.  Niet doen want je hebt er echt helemaal niets aan.

Zoals ik al eerder zei minimaal 6 kg/liter schuimblusser nemen AFFF schuim werkt het beste. In grote aantallen kun je ze krijgen vanaf ca 35 euro per stuk. hier bijv http://www.brandblussers.nu/nl/category/schuimblussers/
Nog beter is 9 liter. Als je meer nodig hebt dan 1 blusser moet je vooral niet de held gaan uithangen en gewoon 112 bellen. NB in het eerste stadium accupolen loshalen is ook altijd goed.

Joeri

Sterkte met de afwikkeling! lijkt me echt een nachtmerrie...

Als je poeder gebruikt, en het lukt je te blussen, kun je daarna alsnog je hele auto weggooien  ;) Overigens, schuim of beter, sproeischuim, is ook gewoon water. Ook niet echt fijn...  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Marc O.

Citaat van: Joeri op 01-10-2012 20:32:29
schuim of beter, sproeischuim

In een personenauto heb je echt geen sproeischuim nodig ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Martijn_B

Om terug te komen op een eerdere vraag, voorkomen is immers beter dan genezen, zijn er bekende plekken of contacten die controle waard zijn of bekend zijn voor kortsluiting?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Lampje

Citaat van: M a r c op 01-10-2012 16:07:51
Citaat van: dielie850 op 29-09-2012 13:39:21
Oww wat zonde zeg sterkte ermee.
Ik heb me al voorgenomen als er rook vanachter he dashboard vandaan komt zet ik meteen de koevoet erachter. Dan maar een nieuw dash dat heb ik liever als een uitgebrande auto.

Haal gewoon de minpool los...

Kortsluiting kun je ook niet oplossen door er een blusser op te richten.

Ik zou een sleuteltje 10-11 tyrappen aan de luchtfilterkast of zo. In de dikke paniek die onstaat heeft natuurlijk niemand zo'n sleuteltje voor 't grijpen liggen.

Nou maar hopen dat dat sleuteltje niet roodgloeiend is ;D

elianmars

Als een auto begint te fikken, zorg gewoon dat je er uit komt. Jammer van de auto, maar je hebt maar 1 leven. Auto's zijn er genoeg.

Een brandblusser kun je gebruiken om ervoor te zorgen dat iedereen (liefst) ongeschonden de auto kan verlaten, daarna hard wegrennen.

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 01-10-2012 23:05:28
Als een auto begint te fikken, zorg gewoon dat je er uit komt. Jammer van de auto, maar je hebt maar 1 leven. Auto's zijn er genoeg.

Een brandblusser kun je gebruiken om ervoor te zorgen dat iedereen (liefst) ongeschonden de auto kan verlaten, daarna hard wegrennen.

De enige juiste opmerking..

Sleuteltje 10/11 voor de accupool is ook een optie als het nog in smeulende staat is maar als de boel al begint te fikken lijkt het mij niet handig om de motorkap los te trekken > meer zuurstof > grotere vlammen..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4