Waar haal jij je onderdelen?

Gestart door berkel, 02-10-2012 09:58:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkel

Onze diesel is toe aan een nieuwe multiriem set. Wie heeft er een goed adres (liefst online) waar je de set vandaan kan halen?


Ben


Henk855

Gewoon bij de automaterialen zaak een Gates  riem halen. Is ook de riem die Volvo monteert. Alleen staat er dan geen Volvo op ;)
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

berkel

gates riem... ok!

En de volvo dealer weet ik hier in Ruurlo ook wel te vinden. Zal een kijken wat een complete set me daar kost. Online een set gevonden met loop rol en complete spanner voor 110 euro.. is alleen een set voor een v70 zonder diesel... Zijn die uberhaupt wel geleverd?

snix

#4
Doh, in verschillende versies zelfs (benzine). Is dus niet de goede riem voor jou.

EDIT: Behulpzaamheid :D

Klik

hathü

Als je de boel gaat vervangen neem dan ook gelijk de waterpomp mee.

grijzev70tdi

Citaat van: hathü op 02-10-2012 11:34:15
Als je de boel gaat vervangen neem dan ook gelijk de waterpomp mee.

Jij bedoeld distribtie riem ;) TS bedoeld de multiriem, voor oa je dynamo en airco pomp ;)

Citaat van: berkel op 02-10-2012 11:10:50
gates riem... ok!

En de volvo dealer weet ik hier in Ruurlo ook wel te vinden. Zal een kijken wat een complete set me daar kost. Online een set gevonden met loop rol en complete spanner voor 110 euro.. is alleen een set voor een v70 zonder diesel... Zijn die uberhaupt wel geleverd?

Ze zijn verhuist he ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

berkel

#7
multiriem set, geen distributie set. waterpomp wordt aangedreven door de distributie toch?

@grijzev70tdi

ze zijn idd verhuisd... maar ben sinds ik de v70 heb ben ik al een aantal keren bij ze langs geweest, maar op één of andere manier is het daar altijd moeilijk en lastig om los onderdelen te krijgen. Vandaar dat ik nu alternatieven zoek.

De Saab dealer waar ik voorheen klant was in Lochem deed nooit moeilijk en was altijd bereid om ff iets verder te zoeken. In Ruurlo heb ik dat gevoel absoluut niet. Lijkt wel of ze liever met nieuwere Volvo's bezig zijn..

grijzev70tdi

Waterpomp word aangedreven door de distributie idd.

Mwa ik vind het nog wel mee vallen. kom er regelmatig (kom zelf uit lochem, woon bijna naast de saab dealer ;D )Bij Saab had ik het veel minder, maar na de overnamen beni k er niet meer geweest
Grolsch, het klinkt al lekkerder

snix

Mijn fout maar, je had toch even verder op die site kunnen kijken.

Ik doe het maar weer :D

KLIK