T-5

Gestart door Wouter1973, 02-10-2012 22:05:44

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

T-5
Inderdaad. Terug van weggeweest.
Ik heb, nog niet eens zo gek lang terug, in een impuls een V70 2.5 10-klepper gekocht die erg slecht beviel. En die ook achteraf in zeer beroerde staat verkeerde. En dat was, toegegeven, niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat ik de auto in een impuls kocht, mezelf blind starend op de redelijke aanschafprijs. Waar de verkoper destijds handig gebruik van wist te maken. Maar goed, dat was tóen. Die V70 is ingeruild op een 945 LPT met Vialle Lpi (G3), waar ik een hele poos met veel plezier in heb rondgereden. Intussen verergerde de aandrang om oldtimer te gaan rijden en heb ik een paar weken lang het genot gekend om in een Mercedes 230 combi uit 1979 op LPG rond te toeren. Erg leuk. Erg veel bekijks. Maar ook érg dorstig (1:5 op lpg) en érg weinig bagageruimte door de dwars geplaatste 80 liter gastank en de schuin aflopende achterruit. Met als gevolg dat ik ófwel onze jongste telg met kinderwagen ófwel de hond thuis moest laten. Jullie begrijpen: dat was geen keuze, en aldus moest er weer een stationwagen met verticale achterruit en lpg onderbouw komen. En zo kon het zomaar gebeuren dat ik in aanraking kwam met een wel erg leuke en duidelijk geliefkoosde 855 T5 met Vialle LPi (G3) uit 1994. Een automaat. Met schuif-/kanteldak. Cruise Control. Halfleer interieur. Elektrische stoelen. Airbags rondom. Werkende climate control. Kortom: vol opties. En met een vracht aan reserve onderdelen erbij. De terugweg naar huis, na het overschrijven van de auto, was een genot.

)()()sT

Aah, die V70 herinner ik me nog wel!
Welcome back!

grijzev70tdi

Die V70 herinner ik me ook nog. Hoe is de staat van deze T-5?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Wouter1973

Marty__Mouse

Die ziet er nog erg strak uit!! Mooi hoor!! Veel plezier ervan, maar dat komt vast goed! ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Kees Flodder

Die ziet er nog fris uit!

P.s. Mocht je van wat reserve onderdelen afwillen, graag een p.m.

Miel850

Ha die Wouter,

ik ben nog een kijkje (en ritje) komen maken in je 945. Nu dus aan de 850  :)
Mooie wagen. Veel plezier ermee.

Gr.
Miel
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 02-10-2012 22:12:27
Aah, die V70 herinner ik me nog wel!
Welcome back!

Ik ook, maar 't virus blijkt zich dus ook te nestelen na een hele korte periode... zie hier het bewijs :D
Hopelijk heb je met deze Roffel meer geluk!
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Wouter1973

En dan de staat:

Die is volgens mij prima. Loopt goed, schakelt goed, stuurt en remt goed. De koplampwissers werken, en je ziet gewoon dat de auto aandacht en liefde heeft gehad. Interieur is nog mooi. Hij ziet er inderdaad nog best strak uit voor een auto van 18 jaar oud. Wat ik erg leuk vind is het ingetogen uiterlijk. Gewoon helemaal origineel. Geen spoilers, geen bredere banden / opzichtige velgen of andere uitingen van het geweld dat onder de motorkap verscholen zit. En dan wel echt indrukwekkend snel zijn als het moet. Ik ben zelf geen scheurmonster, dus ik rij de T5 voornamelijk "normaal". Dan valt op dat hij best comfortabel is, en met een heel acceptabel verbruik (tussen 1:7,5 - 1:8 ) te cruisen is. Erg fijn vind ik het toerental (2600 tpm) bij 120 km/u.
De tot nu toe ontdekte minpuntjes zijn:

- knak in voorportier / deurvanger (volgens mij geen scheur bij deurvangerbevestiging)
- iets "zijwaarts" naar links trekken bij remmen, vermoedelijk speling draagarm/fusee.
- lekkende oliekeerring distributiezijde
- doffe achterlichten
- defecte stoelverwarming bestuurdersstoel
- slecht bovenste motorsteunrubber

Allemaal zaken die te overzien zijn volgens mij. Achterlichten en deurvanger heb ik nog tussen de lading reserve-onderdelen zitten die ik erbij kreeg, dus da's een kwestie van een vrije zaterdagmiddag vinden en de boel vervangen.

berkel

heel gaaf zo'n 855 met schuif dak!

veel plezier met je aankoop!

The Demon

Zag ik jou dinsdag bij de Shell/McDonalds in Best rijden?
Ik was met de vrachtwaggel en zag eerst een DOP 855 bij de Shell stoppen waar jij ook naar keek.

Groet,
The Demon.

Wouter1973

Dat kan! Goedkoopste lpg in Eindhoven en omstreken.

Citaat van: The Demon op 06-10-2012 11:29:33
Ik was met de vrachtwaggel en zag eerst een DOP 855 bij de Shell stoppen waar jij ook naar keek.

Groet,
The Demon.

innocenti

Citaat van: Wouter1973 op 06-10-2012 11:39:31
Dat kan! Goedkoopste lpg in Eindhoven en omstreken.

Citaat van: The Demon op 06-10-2012 11:29:33

Groet,
The Demon.
Daar tank ik ook altijd, 2x/week rond 7:00.

Arie T5R

De avia om de hoek is goedkoper hoor, voor de lpg! Op de oranjestraat in Best. Alleen Innocenti is dan te vroeg..om 07.00uur nog niet open..
En wat dacht je van de Makro in Best? Is ook goedkoper dan de Shell...
Tis maar dat je het even weet. ;)

Wouter1973

Om 7:00u lig ik nog in bed. Dus geen probleem. Ik zal eens kijken bij die Avia, bedankt voor de tip!