Wie heeft de hoogste km stand op zijn 850/x70 Classic??

Gestart door Manga, 13-09-2004 13:27:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Nog een paar keer flink gasgeven Koen en je kan een schildje 600.000+ plakken ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoyvW

Citaat van: The Volvoboy op 08-04-2019 18:21:47

Wat een degelijkheid is dat toch, daar kan een VAG benzinemotor een puntje aan zuigen. Daar wordt al feest gevierd bij 200k.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

NinaPaul

Niet om vervelend te doen, maar die km stand is ook bij volvo een uitzondering, net als bij alle andere merken is het een kosten/bate analyse kwestie.
En ook bij VAG heb je genoeg liefhebbers die boven de 5 ton zitten.

En "onze" diesel is een VAG product, die staat ook op dit forum bekend als km-vreter.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RoyvW

#6559
Citaat van: NinaPaul op 11-04-2019 15:13:32
Niet om vervelend te doen, maar die km stand is ook bij volvo een uitzondering, net als bij alle andere merken is het een kosten/bate analyse kwestie.
En ook bij VAG heb je genoeg liefhebbers die boven de 5 ton zitten.

En "onze" diesel is een VAG product, die staat ook op dit forum bekend als km-vreter.
Klopt, heb de 2.5D ook mogen rijden, heerlijke en degelijke motor is dat. Ze hebben ook in de eerst Audi A6 en VW Transporter gelegen. Ben die motoren zelfs al een keer in een boot tegengekomen. Maar of dit echt uitzonderingen zijn wil ik niet zeggen. Durf wel te zeggen dat Volvo één van de koplopers is met hoge kilometerstanden, VAG zeker niet op uitzonderingen nagelaten dan. :-)

Zoek op marktplaats maar eens op Volvo en filter dan op brandstof benzine en KM-stand van hoog naar laag. Doe vervolgens hetzelfde met een VAG auto.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

KIM

Citaat van: NinaPaul op 11-04-2019 15:13:32
Niet om vervelend te doen, maar die km stand is ook bij volvo een uitzondering, net als bij alle andere merken is het een kosten/bate analyse kwestie.

Dit hele topic is er het bewijs van dat het zeker geen uitzondering is.

Alleen bij de nieuwste generatie motoren van Volvo is het de vraag of ze ook zo lang leven.

NinaPaul

Over hoeveel auto's op het totaal gaat het dan? Ga op een vergelijkbaar liefhebbersforum kijken en je vind zelfs ;) bij alfa romeo auto's met hoge km-standen.

Een van de grote voordelen van dit platform is dat ze zo goed tegen roest kunnen, waardoor voor mening eigenaar het langer loont om de auto rijdend te houden (nog steeds kosten/bate)

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jans Duiven

#6562
Citaat van: NinaPaul op 11-04-2019 15:13:32
Niet om vervelend te doen, maar die km stand is ook bij volvo een uitzondering, net als bij alle andere merken is het een kosten/bate analyse kwestie.
En ook bij VAG heb je genoeg liefhebbers die boven de 5 ton zitten.

En "onze" diesel is een VAG product, die staat ook op dit forum bekend als km-vreter.

Mijn schoonzus reed de V70 D5 (Non-VAG product) zakelijk waarbij de laatste jaren 50.000 km per jaar en de auto kreeg gewoon regulier onderhoud bij een Volvo specialist.
Niets bijzonders. Ging bij 637.000 de deur uit voor een nieuwe

RoyvW

Citaat van: NinaPaul op 11-04-2019 15:57:04
Over hoeveel auto's op het totaal gaat het dan? Ga op een vergelijkbaar liefhebbersforum kijken en je vind zelfs ;) bij alfa romeo auto's met hoge km-standen.

Een van de grote voordelen van dit platform is dat ze zo goed tegen roest kunnen, waardoor voor mening eigenaar het langer loont om de auto rijdend te houden (nog steeds kosten/bate)


Niet om Volvo nu helemaal op te hemelen maar kom op, als je een beetje research doet dan zie je toch wel overduidelijk dat deze auto's icm met de motoren de hoogste kilometerstanden behalen. Op marktplaats word je kapot gegooid met Volvo's boven de 500k, zelfs 680k als hoogste stand. Bij Alfa is de hoogste stand 358k. En ja, dat heeft zeker ook te maken met de degelijkheid van de koets van de auto, maar ook dat telt mee.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

cornelis-b

Het is niet alleen Volvo die deze standen kan halen want op het camper forum zie ik ook Fiat diesels voorbijkomen met dit soort standen. Alles valt en staat met het onderhoud, ik zit nu op 280K met de Ducato en die loopt ook nog als een nieuwe.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Citaat van: NinaPaul op 11-04-2019 15:57:04
Over hoeveel auto's op het totaal gaat het dan? Ga op een vergelijkbaar liefhebbersforum kijken en je vind zelfs ;) bij alfa romeo auto's met hoge km-standen.

Een van de grote voordelen van dit platform is dat ze zo goed tegen roest kunnen, waardoor voor mening eigenaar het langer loont om de auto rijdend te houden (nog steeds kosten/bate)



Tsja mijn vorige GLT heb ik verkocht bij 610.000 km. De R staat nu op 562.000 en de XC nu op 470.000.
Bij mij dus een 100% score.

big ben


RoyvW

Citaat van: KIM op 11-04-2019 17:00:58
Tsja mijn vorige GLT heb ik verkocht bij 610.000 km. De R staat nu op 562.000 en de XC nu op 470.000.
Bij mij dus een 100% score.

:eusa_clap:
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

Vulk


MichielM850

337.000 km op de R

Mijn 850 2.5 10V DOP ging naar een goed doel met 617.000 km #Secondlife
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km