nog steeds trillen: 2x balanceren + uitlijnen maar nog.....

Gestart door ruspek, 05-10-2012 21:04:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

Hey,

Ik had toevallig van de week  ook last van trillende auto vooral bij wat hogere snelheden, ik voelde het in mijn stuur maar in mijn stoel, ik wist dat mijn banden goed gebalanceerd waren. Dus ben ik op zoek gegaan naar speling gevoelige delen zoals koppelstangen, draagarmen enz. Toevallig zag ik ook dat mijn rechter motor steun erg ver versleten was, dit zag omdat het rubber ervan omhoog kwam toen ik de motor een beetje lifte met een breekijzer, niet zo gek na pak en beet 15jaar en 240000km verder.
Deze heb ik afgelopen zaterdag vervangen door een nieuwe en wat wat blijkt al mijn trillen is weg het zal me niks verbazen dat deze steun bij jouw ook zijn beste tijd gehad heeft(de trillingen van de motor worden dan doorgegeven in het chassis maar ook in het subframe waar je stuur op vast zit.

Gr Roel
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

ruspek

#16
Ik heb vandaag ook op de snelweg gereden en in lange bochten (of sterke wegverkanting) trilde de auto meer dan anders. Hierdoor heb ik ook het gevoel dat het iets met een rubber moet zijn of anders iets in de ophanging / lagers.
Remmen zijn helemaal nagelopen (helemaal opnieuw gemonteerd, incl. schoonmaken pasvlakken etc.)

De rubbers zien er van de buitenkant in ieder geval niet fris meer uit (uitgedroogd, gescheurd)

Is dat allemaal een beetje makkelijk zelf te doen?
Wat kost zo iets?

Velgen zijn origineel (15 inch)
Morgen de winterbandjes er maar eens onder, misschien zit het toch in de velg
Heb nu ook probleem met MM lampje en inhouden motor; heb dus nog wel even "klustijd" nodig.... >:(
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

demis S70

heb columba velgen met 205-55-16,ga denk volgend weekend eens proberen balanceren op de auto,kijken of daar wat uit komt,heb de wielen gewisseld van voor naar achter en achter voor maar blijf licht trillen in stuur en beetje in stoel dus ik vermoed dat er iets in de aandrijflijn zit en misschien andere aandrijfas(sen) tweedehands,is vorige week apk gekeurd bij volvo ton van kuijkin alkmaar en als ik slechte motorsteunenrubbers of speling had in draagarm of stuurkogel of stuurstangen,maar dat was goed voor de apk dus soms weet je t ff niet meer,dus als er nog suggesties zijn ??????????????bvd

rpakuypers

Citaat van: demis S70 op 27-10-2012 16:30:06
heb columba velgen met 205-55-16,ga denk volgend weekend eens proberen balanceren op de auto,kijken of daar wat uit komt,heb de wielen gewisseld van voor naar achter en achter voor maar blijf licht trillen in stuur en beetje in stoel dus ik vermoed dat er iets in de aandrijflijn zit en misschien andere aandrijfas(sen) tweedehands,is vorige week apk gekeurd bij volvo ton van kuijkin alkmaar en als ik slechte motorsteunenrubbers of speling had in draagarm of stuurkogel of stuurstangen,maar dat was goed voor de apk dus soms weet je t ff niet meer,dus als er nog suggesties zijn ??????????????bvd

Heel herkenbaar, is bij mij net zo. Ik zal mijn motorsteunrubbers ook maar eens checken want die hebben hun beste tijd na 227.000 km wel gehad ...........

Groet,
Roger

JW

same here, met nieuwe michelin banden, nieuwe schijven+blokken rondom, frisse voorklauwen, draagarmen en veerpootschotels vorig jaar vervangen trilt de 850 nog steeds. ene keer meer dan andere keer. denk dat ik die beruchte motorsteun maar eens ga vervangen, er zit ook een beetje roest aan, misschien dat het rubber beetje los is gekomen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

ruspek

volgende week afspraak met dealert, hopelijk komen zij er achter.
Ze gaan in ieder geval de voortrein helemaal nalopen op speling.
Ik zal motorrubbers ook aangeven om te controleren.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Red Devil

Hoi, Ik ben met de S70 2.5D ook maanden aan het klieren geweest met trillen boven de 120 km/u. Profile kon ook bok mij niets vinden. Ik heb de banden laten bekijken door een andere bandenboer, die de banden d.m.v. een laser kon aflezen, hoogteslag e.d. Deze ontdekte dat er een breuk in het loopvlak zat. Voorbanden vervangen en trillen is nooit meer teruggekomen.
Was met het blote ook niet te zien en was ook niet te voelen. Toto 100-120 km/u had ik geen problemen.

Ted