bibberend gevoel bij oprijden lange verkeersdrempel

Gestart door jacques1967, 27-10-2012 13:18:36

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Ik heb me nu al weer een tijdje gestoord aan een bepaald verschijnsel. Zodra ik langzaam  een zgn. lange verkeersdrempel (woonerf) oprij en stop terwijl de voortrein dus omhoog staat en de achterwielen nog gewoon op de weg ervaar ik heel eventjes een bibberend gevoel, alsof erin de hoogte ergens ruimte op zit. Behalve als ik met meer snelheid de drempel oprij dan verneem ik niets maar dat zal dan meer met de snelheid te maken hebben en komt niet vaak voor.

Inmiddels heb ik oa om deze reden (het laatste jaar) in  goede staat verkerende vervangende complete voorpoten(ook de lagers ed) gemonteerd , nieuwe fusee,s, nieuwe stab stangetjes, nieuwe buitenste stuurkogel l+r, links nieuw binnenste stuurkogel en l+r nieuwe voorwiellagers. (hoeft dat allemaal voorlopig niet meer gedaan te worden)

Alles lijkt een beetje geholpen te hebben maar het is nog steeds niet helemaal weg .
Het zijn niet de motorsteunen oid. Het lijkt in de ophanging/vering te zitten. Het is ook niet zo dat de zaak trilt of klappert en zowel op een klinkerweg of  op asfalt geen afwijkingen. Auto stuurt verder ook strak . Iemand nog tips?

mikep

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij waren het de subframe bouten. Allemaal nieuw en op het goede moment gedraaid en het was weg.

jacques1967

Weet jij zo het moment vd bouten vh subframe?

mikep

4 dikke bouten: 105nm hoek 120 graden
4 kleine bouten van subframe beugel : 50nm
zijn rekbouten

gr

jacques1967

Waar heb je die nieuwe bouten vandaan gehaald ? Zal ook maar nieuwe gebruiken... Alvast bedankt voor de info.

mikep

Bij de volvo dealer: dikke bouten 4x onderdeelnr 985111 zonder korting 16.80 euro
Kleine bouten heb ik ook vervangen,  maar zie nu pas dat ze niet op de bon staan. (moet ze nog even bedanken).
Onderdeelnr weten ze wel bij de dealer.
gr