wielbouten lm velgen voor stalen velgen te gebruiken?

Gestart door Wouter1973, 10-10-2012 14:43:48

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Bij mijn Volvo 855 T-5 kreeg ik prima winterbanden op stalen velgen (15"). Ik kreeg daar alleen geen wielmoeren bij. Mijn vraag is nu, of ik de wielmoeren van de standaard 16" lichtmetalen velgen hiervoor kan gebruiken?

Thys

Is volgens mij niets op tegen, alleen steken de boutkoppen dan wat verder uit.

Wouter1973

Mooi. Dan doen we dat!
Ik meen ooit ergens te hebben gehoord dat wielmoeren voor stalen velgen niet zonder meer op aluminium velgen mogen worden gebruikt, vandaar mijn vraag (voor alle zekerheid).

UserID6342

Let wel even op de lengte van de bouten !  Bij stalen wielen heb je kortere bouten nodig als bij de alu-velgen.  je komt niet meer van de plek af, of de boel loopt aan !

-D©©©L-

onzin. deze bouten passen gewoon.  Het enige nadeel is dat bij gebruik van de verchroomde bouten icm stalen velgen de wieldoppen niet meer passen. (boutkoppen zijn te lang).

UserID6342

Het zal allemaal wel....  Bij de Cetussen die ik erop heb zitten (en die ook op de andere auto zaten) zitten kortere bouten als ik bij de 17"gebruik (dat zijn idd die lange verchroomde bouten)

Ik bedoel met langer dus niet de boutkop, maar de schroefdraad !

Als ik het goed heb, hebben, ik dacht, Erwin en ik dat ook al een keer samen meegemaakt met een auto...

)()()sT

Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2012 17:03:31
onzin. deze bouten passen gewoon.  Het enige nadeel is dat bij gebruik van de verchroomde bouten icm stalen velgen de wieldoppen niet meer passen. (boutkoppen zijn te lang).

Toch niet helemaal.
Bij de XC van mijn vader liepen de bouten achter toch iets aan, dus hij heeft iets kortere voor de wintervelgen (staal).

UserID6342

Precies Joost !  Ik wist alleen niet meer of het voor of achter aanliep, maar aanlopen doet het in ieder geval !

Mark10v

Let wel even heel goed op of de bouten taps of bol zijn!
Dit verschilt nog al eens per velg.
Fout doen is lopen.
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.

UserID6342

Citaat van: Mark10v op 10-10-2012 17:43:12
Let wel even heel goed op of de bouten taps of bol zijn!
Dit verschilt nog al eens per velg.
Fout doen is lopen.
Bolling van de kopbouten is allemaal gelijk bij de originele bouten, het zijn allemaal conische koppen zogezegd.

rovelra

Citaat van: )()()sT op 10-10-2012 17:13:11
Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2012 17:03:31
onzin. deze bouten passen gewoon.  Het enige nadeel is dat bij gebruik van de verchroomde bouten icm stalen velgen de wieldoppen niet meer passen. (boutkoppen zijn te lang).

Toch niet helemaal.
Bij de XC van mijn vader liepen de bouten achter toch iets aan, dus hij heeft iets kortere voor de wintervelgen (staal).

Dat is dan puur AWD gerelateerd denk ik want ik gebruik ook me zomerboutjes op me winterwielen ZONDER aan lopen!