startmotor 1,4 kW en 1,7 kW

Gestart door Superskunkie, 20-10-2012 16:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Superskunkie

Wat ik begreep hebben de modellen van 92' en 93' er een startmotor van 1,7 kW erin zitten en de modellen van 94' t/m 97' er een startmotor van 1,4 kW erin zitten.

Iemand enig id of de startmotor van 1,7 kW ook gewoon op de auto's past waar er een van 1,4 kW inzit?
Tonnie

UserID6342

Ja, die passen er zo op.  Geen enkel probleem.

Het meest makkelijke om te zien (maar dat geld niet altijd) is dat de zwaardere starters dikker zijn.  Wil je echt op zeker spelen moet je de nummers even vergelijken met elkaar.

Superskunkie

Op mijn t-5 zit als het goed is een 1,4 kW startmotor, nu had ik een jaar geleden van een collega van m'n vader een andere startmotor overgekocht omdat mijn bendix naar mijn idee weleens bleef hangen. op die nieuwe stond volvo 960 met witte stift geschreven.
Toen ging ik het bosch nr effe nackecken en zag dat het om een 1,7 kW startmotor ging en volgens vida zitten deze startmotors op de volvo's 960 en 850 modeljaar 92' en 93'

Maar jij denk dirk dat ik mijn startmotor van 1,4 kW gewoon kan vervangen voor een van 1,7 kW?

Zal volvo na verloop van tijd gedacht hebben van hey misschien is 1,7 kW wat overdreven en laten we het bij 1,4 kW houden
Tonnie

UserID6342

Heb het hier al genoeg gedaan, starters passen zo op elkaar is geen enkel probleem. Ook niet andersom trouwens.

Superskunkie

Citaat van: Dirk342 op 20-10-2012 17:28:35
Heb het hier al genoeg gedaan, starters passen zo op elkaar is geen enkel probleem. Ook niet andersom trouwens.

Oke toppie dirk bedankt ! :)
Tonnie