binnenverlichting blijft 30 seconden branden na starten motor

Gestart door arjen, 28-03-2006 09:41:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen

De binnenverlichting van mijn 850 floept keurig aan als ik de portieren open. Maar ik was gewend dat de lampjes uitgingen meteen na de start van de motor. Maar in mijn geval blijft alles tot 30 seconden na de start branden. De lampen staan op de portierstand(het deurtje op de knop). Volgens mij de goede stand. Enfin hoe hoort het te zijn en hoe doe ik dat?
Alvast bedankt.

thuur

Op het moment dat de sleutel in positie II komt moeten de lampen uit gaan idd :-\

Blijft alleen branden als de knop op stand 'aan' staat of er een deur open gaat.


Maak eens alle deuren open en dicht (incl. koffer) en probeer het dan nog eens....


Gr ???

arjen

Als er een portier niet goed dicht zou zijn, zouden de lampen dan wel uitgaan na 30 seconden? Of blijven ze dan de hele tijd branden?

Wat wel speelt bij mijn auto is het contact. Als je start is de dashboardverlichting uit, als ik de sleutel vervolgens een tikje terug geef gaan de dashboardlichten  en koplampen wel aan. Dat euvel schijnt te liggen aan het elektrische deel van het contactslot, maar volgens mij staat dit los van de interieurverlichting...

@®-

Ook de interieur verlichting wordt daarmee uitgeschakeld.

thuur

Oooh... dan begin maar eens met het vervangen van je contactslot ;)


Gr 8)

Vertigo

Citaat van: arjen op 28-03-2006 09:58:45
Wat wel speelt bij mijn auto is het contact. Als je start is de dashboardverlichting uit, als ik de sleutel vervolgens een tikje terug geef gaan de dashboardlichten  en koplampen wel aan. Dat euvel schijnt te liggen aan het elektrische deel van het contactslot, maar volgens mij staat dit los van de interieurverlichting...
Dit euvel is makkelijk zelf op te lossen, contactslotschakelaar vervangen en het werkt weer!
Heb dat probleem zelf ook gehad.

arjen

Hoe makkelijk is dat? Het vervangen van een contactslotschakelaar? En wat kost het ongeveer?

mehn

Dat is heel simpel. Wat het precies kost weet ik zo niet, maar is niet goedkoop, dat weet ik dan weer wel  ;)

Je moet 4 torx schroeven losdraaien om de kap rond het contactslot los te halen en dan 2 schroeven voor de demontage van het electronisch gedeelte van het contactslot.
Dan maak je de stekker los en vervang je het electronisch gedeelte  :D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vertigo

Citaat van: arjen op 28-03-2006 11:12:58
Hoe makkelijk is dat? Het vervangen van een contactslotschakelaar? En wat kost het ongeveer?
Heb vorigjaar diverse onderdelen bij een sloperij gekocht (elferink) en was in totaal 48 euro kwijt. Denk dat de contactslotschakelaat iets van 20 a 25 euro was.

Zoals mehn al schrijft, 4 torx schroeven losdraaien en 2 platte schroeven en stekkertje loshalen.

arjen

Hmm, ben niet zo technisch, maar dit klinkt als 'te doen', dank voor de tips. :)

Vertigo

is echt makkelijk te doen, zelfs als je niet technisch bent. Gewoon ook goed kijken naar hoe iets in elkaar zit. Bekijk dus ook het "nieuwe" onderdeel, en dan zie je ook wel hoe je de oude eraf moet halen. Er zit dacht ik ook nog een plastic beschermkapje op de contactslotschakelaar. Die kan je er gewoon af trekken.
De contactslot schakelaar zit trouwens aan de linker kant van het stuur, recht tegenover het contactslot.

Ik heb zelf bij vervanging ervan ook de richtingaanwijzer los gemaakt (ook 2 schroefjes en een stekkertje) zodat ik meer "werkruimte" had, maar is niet per se nodig.

Succes