Verschil V70 AWD nieuw en oude model

Gestart door Volvo S70, 24-10-2012 13:52:56

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

is het ook zo bij de oude V70 awd dat de achterwielen pas bij 1500 toeren bijspringen? 

Jan_D.

De 850 R is alleen met voorwielaadrijving geleverd. Ik heb geen ervaring met V70 Classic AWD. De V70N rijdt heerlijk, zeker op natte en gladde wegen.
Jouw vraag kan ik niet beantwoorden: goede techneut gevraagd!

Volvo S70

hoe is deze bijvoorbeeld, zit er leuk uit en op lpg wat ik dus wel wil. maar de km stand, is dat veel?

http://link.marktplaats.nl/604576070

Sbv

Alles valt of staat bij goed onderhoud en meestal zit daar het probleem. Onderhoud kost geld.
Ga kijken en rijden zou ik zeggen. Km stand zegt niet alles, hoeft zeker geen probleem te zijn.

UserID6342

Als de kmstand klopt is het zeer goed te doen en absoluut niet veel voor een Volvo.  Laat de stand wel controleren bij een dealer ivm import van de auto (volgens kenteken)

Volvo S70

ik twijfel dus tussen de oude en nw model, deze is dus de oude, maar de nieuwere zien er ook wel goed uit, alleen wil ik weten of de oudere echt "minder" rijden dan de nieuwe V70 4WD

grijzev70tdi

De nieuwe veel stiller as de oude. Meer comfort. Qua rijden met je van bijde houden. Persoonlijk vind ik de XC's minder rijden dan de normale AWD's. Het is allemaal wat logger dan de normale.

Ga eens met bijde rijden, je merkt verschil gelijk
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70 classic

Citaat van: Volvo S70 op 28-10-2012 22:11:07
ik twijfel dus tussen de oude en nw model, deze is dus de oude, maar de nieuwere zien er ook wel goed uit, alleen wil ik weten of de oudere echt "minder" rijden dan de nieuwe V70 4WD

De nieuwere (vanaf 2004  meen ik) heeft een betere AWD
betere spline as en moffen.
En hij heeft een Haldex koppeling, deze is veelbetrouwbaarder.
ook staat de nieuwere softwarematig meer slip toe.
Hierdoor hoef je eigenlijk je banden niet zo te wisselen.
Al merk ik (in de bochten) toch dat het regelmatig van voor naar achter wisselen toch beter is.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Volvo S70

we hebben dus de AWD voor 2000, en na 2000, dat is eigenlijk mijn budget. de veel nieuwere gaat het nog niet worden. dus ik denk aan een model uit rond 1998 en de model na 2000, dus éentje uit 2001 ofzo.

dus er zit eigenlijk geen verschil in de onderdelen/materiaal tussen deze twee modellen? (omdat ik dus dacht dat de modellen voor 2000 de laatste "echte volvo's" waren, maar dat was dus alleen de "hoekige" vorm? )

V70 classic

Citaat van: Volvo S70 op 29-10-2012 13:34:01
we hebben dus de AWD voor 2000, en na 2000, dat is eigenlijk mijn budget. de veel nieuwere gaat het nog niet worden. dus ik denk aan een model uit rond 1998 en de model na 2000, dus éentje uit 2001 ofzo.

dus er zit eigenlijk geen verschil in de onderdelen/materiaal tussen deze twee modellen? (omdat ik dus dacht dat de modellen voor 2000 de laatste "echte volvo's" waren, maar dat was dus alleen de "hoekige" vorm? )

Daar heb je (Vindt ik) gelijk in  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Sbv

Ga met beide rijden zou ik zeggen.
Kijk naar je budget en hou rekening met achterstallig onderhoud, zeker aan het AWD systeem.

Taranis

1500 euro verdampt bij een AWD voor je ogen waar je bij staat, dus weet waar je aan begint. Het is op zich een goed systeem, maar je weet niet wat de vorige eigenaar er mee uitgespookt heeft.

Volvo S70

draait bij de V70 voor 2000, de achterwielen ook pas mee na 1500 toeren p/m?  wanneer springen de achterwielen bij  bij de awd's ?

Volvo S70